Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

امدادرسانی شهرداری کلگری به وینیپگ پس از طوفان زمستانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرار است شهرداری کلگری ناوگانی از تجهیزات زمستانی و برف‌روب‌های خود را برای کمک‌رسانی و باز کردن راه‌ها به منطقه Prairies ارسال کند.

در تاریخ 11 اکتبر یک طوفان زمستانی سهمگین شهر وینیپگ را درنوردید و موجب قطع درختان، قطع خطوط انتقال نیرو و همین‌طور بسته شدن جاده‌ها و مسیرهای شهری شد.

پنج سال پیش نیز شهر کلگری شرایطی مشابه را تجربه کرد. طوفان زمستانی ماه سپتامبر که در سال 2014 به کلگری رسید موجب قطع شدن تعداد زیادی از درختان در سطح شهر شد و به زیرساخت‌ها آسیب‌هایی جدی وارد کرد.

شهرداری وینیپگ یکی از سازمان‌ها و ارگان‌هایی بود که در این شرایط دشوار با هدف امدادرسانی به شهر کلگری آمد. مسئولان شهرداری کلگری نیز در آن زمان با انتشار اطلاعیه‌ای مراتب قدردانی خود را اعلام کرده و تاکید کردند که همسایه‌های شرقی در صورت مواجه با هرگونه شرایط بحرانی می‌توانند روی کمک شهرداری کلگری کاملا حساب کنند.

تاد رایکارد که مدیر فضای‌سبز شهر کلگری است در یک اطلاعیه گفت: در سال 2014 ما بسیار خوش‌شانس بودیم که سایر شهرها برای کنترل اوضاع به ما کمک کردند. ما با اینگونه شرایط بحرانی کاملا آشنایی داریم و می‌دانیم چنین شرایطی می‌تواند بر زندگی شهروندان تاثیرات بسیار منفی بگذارد. حال خوشبختانه شهرداری کلگری از جایگاهی برخوردار است که می‌تواند به همسایه‌ خود کمک کند و دانش فعلی را در اختیار مسئولان شهرداری وینیپگ قرار دهد. امیدوار هستیم بتوانیم به مسئولان و شهروندان این شهر کمک کنیم تا هرچه سریع‌تر اوضاع به حالت عادی برگردد.

کامیون‌ها و کارکنان شهرداری کلگری امروز به این شهر اعزام خواهند شد. شهرداری وینیپگ نیز تمام هزینه‌های تیم اعزامی را بر عهده گرفته است.

کارکنان شهرداری کلگری به تجهیزات قطع و پاکسازی درختان مجهز هستند. درختان سطح شهر وینیپگ همانند وضعیتی که در سال 2014 برای کلگری پیش آمده بود همچنان خطراتی جدی در جای جای شهر محسوب می‌شوند. از آن‌جایی که برگ این درختان نریحته بوده مقدار زیادی برف بر روی آن‌ها جمع شده و سنگینی بالای آن‌ها می‌تواند باعث سقوط گردد و آسیب‌هایی جدی به زیرساخت‌های شهری و شهروندان وارد گرداند.

منبع: Daily Hive