Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

پرونده قضایی جنجال‌آفرین جاستین ترودو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس اطلاعاتی که در آرشیو قضایی استان بریتیش‌کلمبیا موجود است جاستین ترودو حدود بیست سال پیش با وسیله نقلیه خود در بریتیش‌کلمبیا تصادف می‌کند و پس از آن به دلیل مسائل مرتبط با بیمه مجبور می‌شود تا در دادگاه مدنی بریتیش‌کلمبیا حضور یابد.

زیتا آستراواس که سخنگوی کمپین حزب لیبرال است می‌گوید این تصادف در سال 1999 رخ داده و کاملا جزئی بوده است. به گفته او جاستین ترودو نیز به خاطر روال قضایی خاص سیستم بیمه خودروهای عمومی بریتیش‌کلمبیا مجبور شده تا در دادگاه حاضر شود.

اوایل هفته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‎‌داد جاستین ترودو یک پرونده قضایی در دادگاه داشته است. پس از آن این سوال برای بسیاری از شهروندان کانادایی مطرح شد که چرا آقای ترودو باید در دادگاه عالی بریتیش‌کلمبیا در جایگاه متهم حضور پیدا کرده باشد.

در ادامه The Canadian Press نیز با مراجعه به آرشیو قضایی صحت این پرونده را تایید کرد. اما از آن‌جایی که دادگاه‌ها تنها برای حدود دوازده سال این نوع پرونده‌ها را نگهداری می‌کنند، در حال حاضر امکان دسترسی به اصل آن وجود ندارد. همچنین The Canadian Press گفته هیچ نشانی از نام شاکی این پرونده در آرشیو موجود نمی‌توان پیدا کرد.

استان بریتیش‌کلمبیا دارای یک برنامه عمومی بیمه خودرو است و در صورتی که شخصی از نتیجه رسیدگی به پرونده بیمه خودش رضایت نداشته باشد می‌تواند آن را به دادگاه ارجاع دهد. در نهایت برخی از این پرونده‌ها نیز برای رسیدگی به برگزاری جلسه حضوری دادگاه و محاکمه نیاز پیدا خواهند کرد.

این روند قضایی می‌تواند بدون دخالت و حضور شاکی و متهم نیز مراحل رسیدگی خود را طی کند.

لیندزی اولسون که سخنگوی سیستم عمومی بیمه اتومبیل بریتیش‌کلمبیا است می‌گوید در صورتی که یک راننده پس از تصادف نسبت به رای صادره و اقدامات انجام گرفته شکایت داشته باشد شرکت بیمه پرونده را بر عهده خواهد گرفت. او افزود: ما به نمایندگی از مشتریان خود در جلسه دادگاه حاضر خواهیم شد.

بر اساس اطلاعات موجود در آرشیو قضایی بریتیش‌کلمبیا این پرونده در تاریخ 15 ژوئن 1999 تشکیل شده است. به این ترتیب ماجرای تصادف آقای ترودو تقریبا یک دهه پیش از انتخاب شدن به عنوان نماینده لیبرال‌ها در مونتریال، رخ داده است.

آخرین اقدام صورت گرفته در این پرونده نیز به ماه مه سال 2004 باز می‌گردد و بر اساس سوابق ذکر شده در پرونده قرار نبوده بعدها مجددا جلسه محاکمه‌ تشکیل شود.

با اینحال در وبسایت ICBC، که شرکت بیمه استانی حاضر در این پرونده بوده تاکید شده که حل شکایت‌هایی از این دست ممکن است تا چند سال طول بکشد.

منبع: Daily Hive