Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

لیبرال‌ها همهٔ کرسی‌ها فدرال‌شان در آلبرتا را به حزب محافظه‌کار باختند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حمایت چشمگیری که چهار سال قبل، لیبرال‌ها به رهبری ترودو در استان محافظه‌کارِ آلبرتا کسب کرده بودند، امروز به طور کامل از دست رفته است. این را نتایج اولیهٔ انتخابات ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

با شمارش آرای ۴,۹۰۴ صندوق از بین ۷,۸۵۲ حوزه انتخابیه مشخص شده که ۶۹٪ از آرای عمومی در این استان به نفع محافظه‌کاران نوشته شده‌اند. با این اوصاف حزب آقای اندرو شیر ۳۳ کرسی از ۳۴ کرسی فدرال در آلبرتا را از آن خود می‌کند.

خانم هِدِر مک‌فیرسون از حزب نیودمکرات (NDP) برندهٔ رای‌گیری در منطقه Strathcona در ادمونتون شده، او با شمارش نتایج ۴۷٪ از آرا را از آن خودش کرده و از سَم لیلی (نامزد محافظه‌کاران) که ۳۷.۵٪ رای آورده، پیشی گرفته است. NDP در سال ۲۰۱۵ هم رای این منطقه را مال خود کرده بود.

اما در کل NDP فقط توانسته ۲.۳٪ از آرای آلبرتا را مال خودش کند.

با شکل گرفتن نگرانی و تردید درباره تعهد دولت فدرال به تکمیل خط لوله Trans Mountain، لیبرال‌ها هر ۴ کرسی خود در این استان را از دست رفته می‌بینند. پیش از این کرسی‌های چهار منطقه زیر قرمز بودند که حالا دوباره آبی شده‌اند:

  • Calgary Centre
  • Calgary Skyview
  • Edmonton Centre
  • Edmonton Mill Woods

در انتخابات ۲۰۱۵ آقای کِنت هِر توانست یک پیروزی میلیمتری را در Calgary Centre ثبت کند ولی امسال آقای گرِگ مک‌لین از حزب محافظه‌کار پیروزی قاطعی در آنجا به دست آورد.

آمارجیت سوهی هم در Edmonton Mill Woods شکست سختی را از آقای تیم آپال خورد. با شمارش آرا، در تمام این مناطق کلیدی، محافظه‌کارها بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کرده‌اند ولی رای لیبرال‌ها حوالی ۳۰٪ است.

در سال ۲۰۱۵ لیبرال‌ها با کسب ۲۴.۶٪ از کل آرال آلبرتا توانستند ۴ کرسی را از آنِ خود کنند ولی امسال، فقط ۱۳.۸٪ از آرا به صندوق‌شان سرازیر شده است.

منبع: daily Hive