Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

برای موفقیت با چه کسانی معاشرت کنیم ؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

موفقیت در خلأ رخ نمی دهد یعنی وقوع آن به چیزهای مختلفی بستگی دارد. در واقع، عوامل زیادی هستند که باعث موفقیت ما می شوند. سختکوشی و پشتکار برای رسیدن به موفقیت شغلی همواره ضروری هستند، اما رشد شخصی شما که به موفقیت شغلی تان منجر می شود می تواند تحت تأثیر دیگران هم باشد.

کسانی که برای معاشرت کردن انتخاب می کنیم، روی نحوه ی فکر، عمل و احساس کردن ما تأثیر می گذارند. موفقیت در دیگر بخش های زندگی تا حدود زیادی تعیین کننده ی موفقیت شغلی خواهد بود. یک بازیکن فوتبال اگر با کسانی در ارتباط باشد که او را به بهتر شدن سوق دهند، نه اینکه او را از پتانسیل خودش هم دور کنند، می تواند به موفقیت دست پیدا کند.

معاشرت با افراد مناسب، نه کسانی که ممکن است ما را عقب نگه دارند، می تواند ما را به موفقیت برساند.

اگر به دنبال موفقیت هستید با چنین آدم های معاشرت کنید.

۱- آدم های سختکوش

احتمالاً کسی را می شناسید که سرسختانه کار می کند و شاید خودتان هم یکی از همین دست آدم ها باشید. این نوع آدم ها ما را هر روز به سختکوشی بیشتر سوق می دهند. گرچه موفقیت برای هر کسی شکل و تعریف خاص خود را دارد و در واقع موفقیت های شخصی آدم ها باهم قابل قیاس نیستند، اما ما می توانیم پشتکار خود را با پشتکار آن ها بسنجیم. علاقه و تعهد واقعی زمینه ساز موفقیت های کاری خواهد شد.

۲- آدم های مثبت نگر

آدم ها وقتی احساس شادی می کنند، معمولاً کار خود را بهتر انجام می دهند. نگرش منفی می تواند وجدان کاری را از ما بگیرد و هیچ نکته ی الهام بخشی که به موفقیت یا نوآوری بیانجامد، در اختیار ما نمی گذارد. معاشرت با افراد منفی نگر می تواند مانع خلاقیت و پشتکار در شما شود و درنهایت به شکست کاری شما منجر شود. کسانی که نگرش مثبتی دارند می توانند تأثیر معکوسی داشته باشند، به طوری که ارتباط با آن ها حرکت شما به سمت موفقیت را به نحو مؤثرتری تسهیل می کند. شادی بخشی به محیط کار، روحیه ی کارکنان و اشتیاق آن ها را حفظ می کند.

۳- کسانی که سؤال می پرسند

آلبرت انیشتین یک بار گفته بود «مهم این است که هرگز دست از سؤال کردن برندارید.» ما باید دائماً درباره ی خودمان و کارمان سؤال بپرسیم. با این حال، سؤال های مهم به ذهن هر کسی نمی رسند. کسانی که سؤال می پرسند ممکن است نگاه جدیدی نسبت به یک مسأله یا اندیشه به وجود آورند و این سؤال ها در نهایت می توانند منجر به یک پیشرفت بزرگ در کار شما شوند. همه چیز به زاویه ی دید بستگی دارد.

۴- آدم های رویاپرداز

شاید بعضی آدم ها از نظر دیگران خیالباف تلقی شوند اما ما می دانیم که هدف گذاری و سختکوشی به ما کمک خواهد کرد به چیزی برسیم که بسیاری آن را دست نیافتنی می دانند. برای اینکه بتوانیم انگیزه ی خود را حفظ کنیم، باید با کسانی معاشرت کنیم که هدف های مشابهی در ذهن دارند. حتی لازم نیست این آدم های خیالباف در همان حوزه ی کاری شما باشند، بلکه تنها چیزی که اهمیت دارد این است که ارتباط خود را با آدم هایی که برای زندگی شان برنامه دارند حفظ کنید. دیدن پشتکار دیگران شما را نسبت به دستیابی به هدف هایتان حریص خواهد کرد.

شما ترکیبی از تمام کسانی هستید که با آن ها وقت می گذرانید. مطمئن شوید با کسانی ارتباط مستقیم دارید که شما را بالا می کشند، الهام بخش شما هستند و به شما انگیزه می دهند بیشتر کار کنید و بهتر باشید. رشد و پیشرفت شخصی و کاری، ممکن است تغییر دوستان و همکاران را به دنبال داشته باشد که این مسأله ای طبیعی است و بخشی از زندگی محسوب می شود. اگر به دنبال محقق شدن رؤیاهایتان هستید، هرگز فراموش نکنید که بدون سختکوشی، مثبت نگری و بلند پروازی به هدف تان نخواهید رسید.

منبع: businessinsider