Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

توزیع واکسن رایگان آنفولانزا در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره بهداشت آلبرتا به شهروندان این استان اعلام کرده که می‌توانند هم‌اکنون برای دریافت واکسن رایگان آنفولانزا که هر سال در این زمان از سال توزیع می‌شود، به مراکز تعیین شده مراجعه کنند. مسئولان استانی از شهروندان آلبرتا درخواست کرده‌اند که حتما با تزریق این واکسن از خود و سایر شهروندان آسیب‌پذیر در برابر این بیماری کشنده محافظت کنند.

سال گذشته تقریبا 1.3 میلیون دوز رایگان از این واکسن در میان شهروندان آلبرتا توزیع شد. با اینحال پارسال این میزان تنها توانست 31 درصد از کل جمعیت آلبرتا را در برابر سرماخوردگی مقاوم کند.

دولت آلبرتا امسال با افزایش این میزان به 1.6 میلیون دوز سعی دارد تعداد بیشتری از شهروندان را واکسینه کند. به این ترتیب بر اساس اطلاعیه منتشر شده از طرف دولت استانی تقریبا 35 درصد از ساکنین آلبرتا قادر خواهند بود واکسن خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

پزشکان تاکید دارند که تمامی افراد در صورت امکان باید این واکسن را حتما دریافت کنید. حتی اگر شما یک جوان سالم و ورزشکار نیز باشید با دریافت واکسن آنفولانزا قادر خواهید بود جلوی گسترش بیماری را بگیرید و از ابتلای افراد ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه به این بیماری جلوگیری کنید.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا در یک اطلاعیه در اینباره گفت: زدن واکسن سرماخوردگی یکی از بهترین راه‌کارها برای محافظت از سلامت خود و جامعه در برابر بیماری آنفولانزا است. با توجه به اقدامات مثبت دولت استانی امسال امکان دریافت این واکسن راحت‌تر از هر زمان دیگری شده است. من از شهروندان استان عاجزانه درخواست دارم که در فصل پیش‌رو واکسن خود را از داروخانه، مطب دکتر و یا کلینیک عمومی AHS محل زندگی خود دریافت کنند.

در این گزارش آماری از مرگ‌ومیر سال گذشته ناشی از بیماری آنفولانزا منتشر شده است. بر این اساس پارسال تعداد 7،698 مورد تایید شده از ابتلا به آنفولانزا در این استان گزارش گردید که نهایتا در نتیجه آن 52 بیمار که در بیمارستان بستری شده بودند جان خود را از دست دادند.

دارن اریکسون که رئیس انجمن داروسازان آلبرتا است طی اطلاعیه‌ای در اینباره گفت: در ده سال گذشته داروسازان استان به بزرگترین تامین‌کنندگان واکسن آنفولانزا برای شهروندان آلبرتایی تبدیل شده‌اند. ما داروسازان به عنوان اصلی‌ترین تامین‌کنندگان نیازهای بهداشتی و سلامت وظیفه دارند تا جای ممکن به حفظ سلامتی اعضای جامعه کمک کنیم. زدن این واکسن به حفظ جان باارزش تعداد زیادی از شهروندان استان کمک می‌کند و از هزینه‌های بالا جانبی در بخش اورژانس و بستری بیماران در بیمارستان‌ها نیز خواهد کاست. به این ترتیب داروسازها با تولید واکسن آنفولانزای باکیفیت تلاش دارند تا به حفظ سلامتی شهروندان آلبرتا کمک شایانی ‌کنند.

تمامی ساکنین بالای چهار سال آلبرتا می‌توانند واکسن‌ رایگان آنفولانزا را از تمام کلینیک‌های سطح استان دریافت کنند.

منبع: Daily Hive