Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

احتمال حذف ساعت تابستانی در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پاییز امسال ساعت‌های خود را تغییر ندهید، چون بریتیش کلمبیا ممکن است ساعت تابستانی را به‌کلی حذف کند. جان هورگان، وزیر این استان، پس از نتیجه‌ی یک رای‌گیری برای حذف کردن صرفه‌جویی در زمان نور روز، یا همان ساعت تابستانی، قصد دارد قانون جدید برای این مورد تصویب کند.

در گزارش CTV New، هورگان اعلام کرده:  «انتظار دارم تا چند هفته‌ی آینده این قانون‌گذاری انجام بگیرد.»

در اوایل تابستان، بریتیش کلمبیا از شهروندان خود خواسته بود که در رای‌گیری مبنی بر حفظ ساعت تابستانی شرکت کنند. 223000 نفر در این رای‌گیری شرکت داشتند که بیشترین مشارکت برای یک نظرسنجی در تاریخ این استان به شمار می‌رود. از میان این آرا، 93 درصد از مردم برخلاف حفظ ساعت تابستانی رای دادند.

هورگان به امید باقی ماندن در همان منطقه زمانی، با رهبران دولت شمال و جنوب مرز استانی دیدار داشته است. او در روز دوشنبه با سندی سیلور، نخست‌وزیر یوکان، دیدار کرد و قصد دارد این هفته با فرمانداران ایالات واشنگتن و اورگان هم ملاقاتی داشته باشد.

اما راضی کردن دیگر ایالت‌ها کار سختی است. هر کدام از آن‌ها به تاییدیه فدرال احتیاج دارند. بااین‌حال، بریتیش کلمبیا و یوکان می‌توانند تصمیم خود را به‌تنهایی بگیرند و عملی‌اش کنند.

هورگان هنوز برنامه‌اش برای حذف این تغییر ساعت را، که دوبار در سال رخ می‌دهد، تایید نکرده است، اما گفته تا قبل از سوم نوامبر، که تغییر ساعت تابستانی معمولا صورت می‌گیرد، این کار را انجام خواهد داد.

منبع: 640 Now