Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آمار جالب استفادهٔ کانادایی‌ها از سرویس‌های تحویل غذا و بقیهٔ خدمات اشتراکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سال ۲۰۱۹ هستیم و اگر از خدمات معقولی که در اطراف‌مان هستند هیچ استفاده‌ای نکنیم، نمی‌شود گفت که بهترین زندگی ممکن را داریم.

اینجا داریم دربارهٔ خدماتی مثل تاکسی اینترنتی، تحویل غذا، تمیزکاری منزل، بردن سگ‌ها به پیاده‌روی روزانه، و مواردی از این دست حرف می‌زنیم. تقریبا می‌شود گفت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازار خدماتی به پیدا می‌شود. به خصوص در زمینه خوردن و تهیه غذا.

طبق آمارهای وبسایت Finder، که یک پلتفرم مقایسه‌ای مستقل است، کانادایی‌ها عاشق تحویل غذا درست جلوی درب منازلشان هستند.

Finder می‌گوید که یک سوم از بزرگسالان کانادایی (۳۱.۲۵ درصد) از پلتفرم‌های تحویل غذا استفاده می‌کنند، و به طور متوسط ماهانه ۸۰.۶۷ دلار برای برخورداری از این سرویس‌ها خرج می‌کنند.

shutterstock_609058097.jpg

با یک ضرب ساده به این نتیجه می‌رسیم که میانگین هزینه‌ای که این کانادایی‌ها برای خدمات تحویل غذا می‌پردازند، ۹۶۸.۰۴ دلار در سال است.

یعنی تقریبا ۱,۰۰۰ دلار در سال فقط برای اینکه مجبور به پوشیدن لباس و ترک خانه برای خریدن غذا از رستوران‌ها و فست‌فودها نشوند. اگر از ما می‌پرسید، کاملا قابل درک است.

Finder می‌گوید که نسل Z (کانادایی‌هایی که در نیمه‌های ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند) بیش از بقیه به سمت این خدمات می‌روند و ۷۰.۲۱ درصد از آنها ماهی ۷۸.۹۲ دلار خرج تحویل غذا می‌کنند.

این بررسی نشان داده که نیمی از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله و نیمی از افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله، به ترتیب ۷۴.۲۵ و ۸۸.۱۴ دلار در ماه برای این خدمات خرج می‌کنند. حال آنکه در سنین بالای ۶۵ سال کمترین احتمال استفاده از این خدمات را داریم.

صنعتِ خدمات راحتی

تحویل غذا با سفارش به شرکت‌هایی مثل Foodora یا Uber Eats فقط یکی از خدماتی است که در این صنعت رو به رشد ارائه می‌شود. و هر چند هزینهٔ آنها به چشم آدم کوچک می‌آید، اما وقتی رقم انواع خدمات راحتی را به هم بیفزاییم، به عدد بزرگی می‌رسیم.

در واقع بزرگسالان کانادایی مجموعا ۳۶.۶۸ میلیارد دلار در سال برای صنعت خدمات راحتی خرج می‌کنند!

وقتی به آمارها نگاه کنیم، این به آن معنا ست که ۴۹.۹۲٪ از بزرگسالان، یعنی ۱۴.۹۲ میلیون نفر، هر کدام ۲,۴۵۹.۵۲ دلار در سال برای تحویل غذا، اشتراک خودرو، باکس‌های اشتراکی و غیره خرج می‌کنند.

Screen Shot 1398-08-10 at 11.10.03 AM.png

اهالی ساحل غربی و نسل Z بیشترین هزینه را برای برخورداری از آسایش بیشتر می‌پردازند. میانگین هزینه ماهانه نسل Z حدود ۲۵۹ دلار است که به ۳,۱۱۳ دلار در سال بالغ می‌شود.

تحویل غذا در صدر است اما به دنبال آن، خدمات خانگی هم مورد اقبال قرار گرفته‌اند. ۲۶.۳۳ درصد از مردم کانادا حدود ۱۰۰ دلار در ماه برای برخورداری از خدمات خانگی (تمیزکاری و نگهداری و غیره) پرداخت می‌کنند—یعنی تقریبا ۱,۱۹۴.۹۶ دلار در سال.

بیشترین متقاضی خدمات خانگی در بازه ۳۵ تا ۴۴ سال هستند، یعنی احتمالا والدینی که مشغولیت‌های زیادی دارند و برای باز پس گرفتن دقایقی از وقتشان، به این سرویس‌ها روی می‌آورند.

خدمات خودرویی نظیر Uber هم حدود ۲۴.۳۳ درصد از مردم کانادا را به خود جذب کرده‌اند و دوباره بیشتری استفاده را نسل Z دارند و به دنبالشان افرادی که بین ۲۵ تا ۳۴ ساله‌اند.

اعتیاد به خدمات اشتراکی؟

یکی از جذابیت‌های این نوع خدمات، چیزهای نو و غافلگیری‌هایی است که به زندگی آدم‌ها می‌آورند. چه در قالب اشتراک خریدتان یک باکس لباس دریافت کنید، چه یک باکس لوازم آرایشی، یا محصولات سلامت و تغذیه، اینها می‌توانند شما را با محصولات جدیدی آشنا کنند که شاید هرگز خودتان به دنبالشان نمی‌رفتید.

آمارها نشان داده که فعلا فقط ۱۵.۵۸ درصد از کانادایی‌ها از باکس‌های اشتراکی استفاده می‌کنند ولی میانگین هزینهٔ هر یک نسبتا بالا ست. آنها به طور میانگین ۸۶.۴۸ دلار در ماه خرجِ این باکس‌ها می‌کنند که در طول سال به ۱,۰۰۰ دلار می‌رسد.

دوباره نسل Z را در صدر استفاده از این خدمات می‌بینیم که به طور میانگین ماهی ۱۱۴.۴۱ دلار برای دریافت محصولات در قالب باکس‌های اشتراکی، کنار می‌گذارند.

trunk_club_subscription_box1.jpg

مزیت صرفه‌جویی

خبر خوب این است که استفاده از این نوع خدمات، مزیت صرفه‌جویی هم دارد. اگر از کارت‌های اعتباری مناسب استفاده کنید، می‌توانید بخشی از آن را به شکل نقدی یا با کسب امتیاز، پس بگیرید که روی هم انباشته می‌شود و در آینده به شکل اعتبار قابل خرج کردن است.

البته که کمپانی‌ها به خاطر رقابت زیاد در این حوزه، خیلی مواقع تخفیف‌ها و موقعیت‌های ویژه‌ای هم به مشتریان ارائه می‌کنند تا پایگاه مشتریانشان را شلوغ‌تر کنند و در بلندمدت شانس بقای بیشتری داشته باشند.

منبع: Daily Hive