Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

اعتراض پرستاران به تصمیم جدید دولت آلبرتا درباره دستمزدها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اتحادیه پرستاران آلبرتا (UNA) به دلیل مشکلات اخیر پیش آمده بر سر راه مذاکرات دستمزد کارکنان بخش بهداشت و درمان این استان، همراه با هیئت روابط کار آلبرتا شکایت خود را ارائه داده‌اند.

طبق اطلاعیه‌ای که از طرف UNA منتشر شده این اتحادیه از وزارت بهداشت و درمان استان خواسته تا در مذاکرات کنونی با رعایت تمامی موازین قانونی و عادلانه بر سر دستمزد کارمندان این حوزه بجنگد.

این شکایت پس از آن صادر می‌شود که چند روز پیش دولت آلبرتا با تغییر موضع خود در مورد تغییرات دستمزد بخش بهداشت و درمان، تصمیم پیشین برای عدم افزایش دستمزد کارکنان را زیر پا گذاشت و قرار شده کاهشی تقریبا 2 درصدی (که با توافقات جمعی حاصل شده) به جای آن اعمال شود.

تراویس تووز وزیر دارایی آلبرتا روز سه‌شنبه گفت: این تصمیم پس از بررسی دقیق وضعیت اقتصادی استان از سوی دولت اتخاذ شده است. گزارش منتشر شده از سوی تیم MacKinnon نیز پیشنهاداتی برای کاهش دستمزد کارکنان بخش خدمات عمومی استان به سطحی مشابه سایر استان‌ها ارائه داده، و در آن تاکید شده که این اقدام همزمان با ارائه خدمات باکیفیت به شهروندان آلبرتا می‌تواند از هزینه‌های بیش از حد دولت جلوگیری کند.

در شکایت UNA گفته شده که دولت با تغییر سریع موضع پیشین خود بدون بررسی و داوری عادلانه، در حق کارکنان بخش بهداشت و درمان کوتاهی کرده است.

دیوید هاریگان که مدیر روابط کار UNA است در این اطلاعیه می‌گوید: کارمندان نمی‌توانند به صورت قانونی از مواضع پیشین خود که طی مذاکرات به دست آمده بود به عقب رانده شوند، مخصوصا زمانی که آن‌ها دارای مبلغ مازاد تقریبی 1.3 میلیارد دلاری هستند. از آنجایی که ما باور داریم خواسته‌های جدید دولت که روز پنجشنبه مطرح و توسط کارفرماها توضیح داده شده‌اند نتیجه چانه‌زنی‌های غیرقانونی و ناعادلانه هستند، ما خواستار آن هستیم که پیش از ارائه نتبجه نهایی بررسی‌ها در تاریخ 22 نوامبر به سوالات و ابهامات مطرح شده از طرف ما پاسخ داده شود.

اتحادیه UNA شامل بیش از 30،000 پرستار، پرستار روان‌پزشک و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی متعهد است که به صورت قانونی در آلبرتا مشغول به کار هستند. به این ترتیب اعضای این اتحادیه بخش بزرگی از کارکنان حوزه خدمات عمومی استان را تشکیل می‌دهند.

منبع: Daily Hive