Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

کناره‌گیری الیزابت مِی از رهبری حزب سبز کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رهبر حزب سبز کانادا اعلام کرده که از مقامش کنار خواهد رفت.

دوشنبه صبح، در یک کنفرانس خبری، خانم الیزابت مِی اعلام کرد که از امروز دیگر رهبر این حزب نیست.

او گفت: «من می‌خواستم مطمئن باشم که وقتی دفتر رهبری را ترک می‌کنم…ما شتاب خوبی داریم، رشد داریم، رهبری هیجان‌انگیزی داریم، و اکنون از این موارد مطمئنم.»

او بلافاصله خانم جو-آن رابرتز را به عنوان «رهبر موقت» حزب سبز معرفی کرد.

خانم مِی می‌گوید که فعلا در مقام رهبر پارلمانی نمایندگان حزب سبز باقی می‌ماند تا در اکتبر سال آینده کنوانسیون رهبری حزب تشکیل شود. این کنوانسیون در شارلوت‌تاون، (پرینس ادوارد آیلند) برگزار خواهد شد.

«این کناره‌گیری اصلا یک تصمیم آنی و جدید نیست. من در سال ۲۰۱۶ به دخترم قول دادم، آن زمان تصمیم گرفته بودم که تا پایان انتخابات ۲۰۱۹ در حزب بمانم، برای دخترم قسم خورده بودم که این آخرین انتخاباتم باشد.»

او ضمن اعلام تاریخ انتخابات درون حزبی حزبش گفت: «در ۴ اکتبر ۲۰۲۰ کانادایی‌ها بهترین انتخاب خود [برای هدایت حزب] را خواهند شناخت، سبزها یک رهبر جدید خواهند داشت و عضوگیری ما همچنان رو به رشد و قوی خواهد بود. من هم حضور خواهم داشت، ولی نه به عنوان رهبر حزب.»

می از این تغییر بسیار خوشحال است: «من می‌خواستم بهترین لحظه را برای ترک رهبری انتخاب کنم.» با کسب ۳ کرسی در انتخابات سراسریِ ۲۰۱۹ و دریافت ۱ میلیون رای (که هر دو برای این حزب رکوردهای تازه‌ای هستند)، بدون شک سبزها در بهترین شرایط خودشانند.

جاستین ترودو در توییتی درباره خانم مِی چنین نوشته است:

الیزابت مِی، برای چند دهه در زمینه محیط زیست یک قهرمان بوده‌ای، و رهبری‌ات در حوزه بحران اقلیمی به پیشرفت کشورمان کمک کرده است. من می‌دانم که همچنان الهام‌بخش کانادایی‌ها از هر سن و گروه سیاسی خواهی بود تا آینده‌ای پاک‌تر و بهتر رقم بزنند.

اندرو شیر رهبر حزب محافظه‌کار نیز توییت مشابهی نوشته است:

ممنون خانم الیزابت مِی برای سال‌ها خدمت به مردم کانادا در مقام رهبری حزب سبز، و  امیدوارم همچنان به مردم حوزهٔ انتخابیه‌ات در جزایر سانیچ-گُلف خدمت کنی.

منبع: Daily Hive و CBC