Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

۳ تا ۹ نوامبر، هفتهٔ خرس‌های قطبی در کانادا (عکس)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همه می‌دانیم که در تابستان بزرگترین سرگرمی تلویزیونی مردم هفتهٔ کوسه‌ها است. اما آیا می‌دانید که در زمستان هم یک گردهمایی ویژه هست؟

هفته خرس‌های قطبی در پیش روی ما ست و همانقدر که انتظار دارید، بامزه و جالب است. از ۳ تا ۹ نوامبر یک هفتهٔ کامل به این دوستانِ خزدارِ اهل شمال اختصاص یافته است.

نه فقط پخش زندهٔ رفتارهای بامزهٔ این غول‌های سفید را در Polar Bear Cam خواهیم داشت، بلکه ترتیب‌دهندهٔ آن یعنی Polar Bears International، یک هفتهٔ سراسر آگاهی‌بخش درباره این همسایگان سفید ما برگزار خواهد کرد.

حالا در هفتمین سال برگزاری این رویداد، قرار است بیشتر با خرس‌های قطبی آشنا شویم و مخاطراتی مثل آب شدن یخ‌های قطبی در اثر گرمایش زمین و دیگر تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی را بهتر بشناسیم.

PBI امسال قرار است برای هفتهٔ خرس‌های قطبی با همکاری Avara Media یک تجربهٔ واقعیت مجازی را نیز ارائه کند که در آن می‌توانید تلاش خرس‌ها برای شکار خوک‌های آبی در بین یخ‌ها، و بازی و استراحت در کنار توله‌هایشان را از نزدیک ببینید.

تصاویر این شبیه‌سازی مربوط به جزیره Devon در قلمروی Nunavut است و تجربه‌ای خاص را می‌آفریند که با برنامه‌های توسعهٔ پایدار مد نظر سازمان ملل کاملا همخوانی دارد.

هفتهٔ خرس‌های قطبی همزمان است با گردهمایی آنها در سواحل خلیج هادسون، جایی که منتظر یخ زدن آب دریا می‌شوند. این پدیده به آنها امکان می‌دهد که در چرچیلِ مَنیتوبا که پایتخت خرس‌های قطبی جهان است، به شکار خوک‌های آبی بپردازند.

Simon-Gee-9879-1-1024x683.jpg

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که اگر ذهنیتمان را نسبت به تولید آلاینده‌های کربنی تغییر ندهیم، تا نیمهٔ قرن ۲۱ جمعیت خرس‌های قطبی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. خرس‌های قطبی برای شکار خوک‌های آبی نیازمند صفحه‌های بزرگ یخ هستند. اما با ادامه یافتن تغییرات اقلیمی، یخ‌های قطبی آب می‌شوند و آیندهٔ این موجودات خاص را به خطر می‌اندازند.

غیر از هفتهٔ خرس‌های قطبی، PBI در طول سال هم تمرکز خود را روی لابی‌گری برای کاهش تولید آلاینده‌های کربنی و بهبود سیاست‌ها در این زمینه گذاشته است.

اگر اینها کافی نیست، Tundra Connections هم میزبان وِبکَست‌ها و چت‌های زنده برای آشنایی بهتر با خرس‌های قطبی و روش‌های کمک به آنها خواهد بود. حتی می‌توانید به صورت سمبلیک، با اهدای مبلغی به PBI یک خرس قطبی را به فرزندخواندگی بپذیرید.

در آخر شما را با تعدادی از عکس‌های جالب این موجودات بامزه تنها می‌گذاریم.

https://www.instagram.com/p/B3ktdmnpzwy/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B4LtvtbpkQ-/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B4cnVlGpn1U/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B4Ycac1pBSF/?utm_source=ig_embed

منبع: Daily Hive