Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

چگونه یک کارگزار معاملات ملکی شویم؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر شما دوست دارید هر روز با افرادی جدید آشنا شوید و کنترل وضعیت شغلی و برنامه زمانی روزانه کاملا در دست خودتان باشد احتمالا شغلی بهتر از کارگزار معاملات ملکی پیدا نخواهید کرد. در این نوشتار شش گام معرفی شده که به شما توضیح می‌دهند چگونه می‌توانید یک کارگزار معاملات ملکی در کانادا شوید.

بخشی از وظیفه شما به عنوان یک کارگزار معاملات ملکی آن است که با خریداران خانه دیدار کنید، نیازها، علاقه‌مندی‌ها، سبک موردنظر و چیزهایی که نمی‌پسندند را بشناسید و به آن‌ها یاری برسانید تا خانه مناسبی که دنبالش هستند را بیابند. برای پیدا کردن خانه مناسب با شرکت کارگزاری همکاری خواهید کرد و به لیست آن‌ها دسترسی خواهید داشت تا پس از یافتن خانه موردنظر، با صاحب ملک وارد معامله شوید و در نتیجه فرایند خرید و فروش سرعت پیدا کند.

بخش دیگری از وظایف این شغل آن است که با کسانی که قصد فروش خانه خود را دارند و می‌خواهند ملک آن‌ها در لیست فروش وارد شود دیدار کنید. شما باید ملک موردنظر را به خوبی بررسی کرده، آن را در شبکه‌های تبلیغاتی مختلف (مانند سامانه آنلاین MLS، وبسایت، مجله، روزنامه و غیره) قرار دهید، و با معرفی ملک به خریداران مناسب شرایط را برای انعقاد قرارداد قانونی و نهایی کردن فرایند فروش خانه محیا نمایید.

فروش خانه می‌تواند به فرایندی خسته‌کنند و طاقت‌فرسا تبدیل شود که گاهی بسیار گیج‌کننده نیز خواهد شد. اما با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق همراه با به کارگیری مهارت‌های مدیریت مشتری قادر خواهید بود شغل کارگزاری معاملات ملکی را به تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش برای خودتان تبدیل کنید.

چطور به یک کارگزار معاملات ملکی تبدیل شویم

  1. برای دریافت مدرک معاملات ملکی اقدام کنید
  2. در یک شرکت کارگزاری عضو شوید
  3. برای دریافت مجوز اقدام کنید
  4. خود را برای بروز خطا و اشتباه بیمه کنید
  5. یک دوره پیشرفته را به طور کامل بگذرانید
  6. به دنبال اولین مشتریان خود بگردید

گام‌هایی که در بالا معرفی شدند به طور اجمالی مراحل کلی برای ورود به شغل کارگزاری معاملات ملکی در کانادا را نشان دادند. حال در ادامه درباره هرکدام از این گام‌ها توضیحات کامل‌تری داده شده است.

خانه را در شش گام بفروشید

پیش از هر چیز و برای شروع باید چندین پیش‌نیاز اساسی که برای دریافت مجوز معاملات ملکی در کانادا الزامی هستند را دارا باشید:

  • حداقل 18 سال سن
  • گذراندن کلاس 12
  • داشتن شهروندی کانادا

برخی از استان‌ها الزامات سختگیرانه‌تری برای ثبت درخواست دارند که از میان آن‌ها می‌توان به تجربه اولیه articling، گذراندن دوره‌های مقدماتی، بررسی سوابق و غیره اشاره کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره الزامات مربوط به استان خود می‌توانید بر لینک مربوط به آن که در این‌جا وجود دارد کلیک کنید.

  1. برای دریافت مدرک معاملات ملکی اقدام کنید

اولین گام در این فرایند آن است که دوره دریافت مدرک معملات ملکی مقدماتی را با موفقیت در استان خود پشت سر بگذارید. هر استان دوره‌های اعطای مدرک مختص به خودش را دارا است که از طریق سازمان‌های خاص و با انجمن‌های تعیین شده برگزار می‌شوند.

به عنوان مثال در استان بریتیش‌کلمبیا UBC Sauder’s Real Estate Division دوره‌های آموزشی مربوط به معاملات ملکی را برگزار می‌کند. در سوی دیگر در مانیتوبا انجمن املاک و مستغلات مانیتوبا (MREA) وظیفه برگزاری این کلاس‌ها را بر عهده دارد. هر استان فرایند اعطای مدرک تحصیلی در این حوزه را به روشی متفاوت با سایرین انجام می‌دهد.

درحالی که الزامات تحصیلی، موسسات و دوره‌های آموزشی در بین استان‌ها تفاوت‌هایی آشکار دارد، اما به طور کلی این دوره‌ها در سرتاسر کانادا از جامعیت و پیوستگی قابل قبول هستند.

  1. در یک شرکت کارگزاری عضو شوید

در مرحله بعد شما باید یک آژانس مناسب پیدا کنید که از درخواست مدرک معاملات ملکی شما پشتیبانی کند. برای همین نیاز است تا با تیم‌های مختلف دیدار کنید و محیط ایده‌آل خود را بیابید. درباره شیوه کاری آن‌ها، شکل تشکیلات و شیوه پرداخت هزینه عضویت نیز حتما سوال کنید.

از آنجایی که شما باید حداقل برای تقریبا دو سال در این آژانس مشغول به کار شوید باید اطمینان پیدا کنید که از محیط کار و همینطور کارمندان لذت کافی را خواهید برد. در صورتی که درباره هرکدام از جنبه‌های شغلی اطمینان لازم را ندارید حتما به هر طریق ممکن درباره آن‌ها تحقیق کنید تا در آینده برایتان مشکل‌ساز نشوند.

  1. برای دریافت مجوز اقدام کنید

عضویت در آژانس جدید که از درخواست شما پشتیبانی می‌کند این فرصت را برایتان محیا می‌کند تا بتوانید درخواست خود برای اخذ مجوز معاملات ملکی را ارسال کنید. هرچند فرایند درخواست و دریافت مجوز در استان‌های مختلف متفاوت است، اما اکثر نواحی کانادا به یک آزمون کتبی برای گرفتن مجوز احتیاج دارند.

در صورتی که درخواست شما پذیرفته شود باید هزینه دریافت مجوز خود را بپردازید. علاوه بر این در برخی از استان‌ها قوانینی وجود دارد که شما را ملزم می‌کند تا به عضویت یک سازمان حرفه‌ای در بیایید و در نتیجه هزینه‌هایی نیز برای آن باید بپردازید.

  1. خود را برای بروز خطا و اشتباه بیمه کنید

برای آن‌که به یک کارگزار معاملات ملکی همه‌ فن حریف تبدیل شوید باید حتما خود را در مقابل خطا و اشتباه نیز بیمه کنید. این بیمه از طریق انجمن املاک و مستغلات هر استان قابل دریافت است. با گرفتن این بیمه مطمئن خواهید شد که در صورت بروز هرگونه اشتباه، وارد آمدن آسیب و یا سایر خطاهایی که در این شغل ممکن است رخ دهند هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

  1. یک دوره حرفه‌ای را به طور کامل بگذرانید

پس از آن‌که مجوز معاملات ملکی شما تایید شد بسیاری از استان‌ها انتظار دارند که کارگزاران معاملات ملکی با گذراندن دوره‌های حرفه‌ای برخی از نیازهای دیگر این شغل را فرا گیرند.

این دوره حرفه‌ای شامل تمرین‌هایی نظارت‌شده است که کارگزاران تازه‌کار می‌توانند در آن‌ها از حرفه‌ای‌ها و کارکشتگان شغل مهارت‌هایی حیاتی را بیاموزند. این افراد حرفه‌ای اغلب از میان اعضای آژانس معاملات ملکی متعلق به فرد انتخاب می‌شوند.

  1. به دنبال اولین مشتریان خود بگردید

پس از آن‌که دوره آمادگی پیشرفته خود را گذراندید زمان آن فرا خواهد رسید تا وارد میدان شده و اولین مشتری خود برای معامله ملک را پیدا کنید. در ادامه نکاتی که می‌تواند در این راه به شما کمک کنند ذکر شده‌اند:

از ابزارهایی که انجمن املاک و مستغلات محل زندگی شما فراهم می‌کنند نهایت استفاده را ببرید

شما احتیاج خواهید داشت تا به خدمات سامانه لیست املاک (MLS) منطقه خود دسترسی داشته باشید تا امکان اشتراک‌گذاری خانه برایتان وجود داشته باشد. بعلاوه باید با کرایه چند فضا از تیم یا انجمن معاملاتی خود امکان دسترسی به لیست املاک مربوط به خودتان را نیز داشته باشید.

خدمات خود را تبلیغ کنید

هرچند ممکن است بودجه شما در ابتدای کار چندان زیاد نباشد اما بهرحال باید مبلغی را برای تبلیغات کم‌هزینه و معمولی سرمایه‌گذاری کنید. این حداقل‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • کارت‌های تبلیغاتی
  • طراحی نشان شخصی
  • راه‌اندازی وبسایت

در صورتی که بودجه تبلیغات شما بیشتر است می‌توانید برای تبلیغات اینترنتی، رادیویی و حتی بالا بردن شانس مشاهده وبسایت خود در موتورهای جستحو (SEO) نیز سرمایه‌گذاری کنید.

به یک کارگزار شناخته‌شده و قابل اعتماد در منطقه خود تبدیل شوید

بهترین نوع بازاریابی با ایجاد روابط دوستانه انجام می‌شود. قاعده این نوع بازاریابی بر این اصل استوار است که اگر دیگران شما را بشناسند احتمال آن‌که به شما اطمینان کنند بیشتر خواهد بود و در نتیجه می‌توانید خدمات خود را بهتر ارائه دهید.

حتی اگر شما دارای کمپین بازاریابی فعالی نیز باشید باید زمانی را برای بیشتر شناخته شدن در منطقه خود اختصاص دهید.

  • به محل اجتماعات و برگزاری جلسات منطقه خود بروید.
  • یک مهمانی باربکیو برگزار کنید.
  • از یک رویداد ورزشی حمایت مالی کنید.
  • درب تک‌تک منازل را بزنید و به آن‎ها خودکار و سایر هدایای تبلیغاتی اهدا کنید.

تمامی موارد بالا کمک خواهد کرد تا شهروندان با تماشای تبلیغات محیطی چهره بهتری از شما متصور شوند. به این ترتیب دفعه بعد که قصد خرید و یا فروش خانه داشته باشند شما اولین نفری خواهید بود که با او تماس می‌گیرند.

با گذراندن این گام‌ها می‌توانید به یک کارگزار معاملات املاک تبدیل شوید

در این مقاله سعی شد تا گام‌های اساسی موردنیاز برای تبدیل شدن به یک کارگزار معاملات ملکی، که در بیشتر استان‌ها به همین منوال است، توضیح داده شود. با وجود آن‌که استان‌های مختلف در جزئیات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما به طور کلی برای دریافت مدرک و مجوز معاملات ملک باید به احتمال زیاد همین مراحل را پشت سر بگذارید.

بدون شک شغل کارگزار معاملات املاک مزایای بسیار زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به امکان برنامه‌ریزی روزهای کاری، کار کردن با گروهی پرانرژی از کارگزاران حرفه‌ای و بودن در محیطی که باعث می‌شود هر روز با افرادی جدید آشنا شوید، اشاره کرد. اگر شخصا از حضور در چنین فضاهایی لذت می‌برید بدون شک شغل کارگزاری معاملات املاک برای شما مناسب خواهد بود.

منبع: GoDaddy