Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

آلبرتای زیبا: ۵ دریاچهٔ محبوب در کوه‌های راکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیشنهاد همیشگی ما، رفتن به گردش در میان کوه‌ها است، چه دور باشند چه نزدیک. حتی بعضی از مردم محلی هم هنوز در کوه‌های راکی چیزهای جدیدی کشف می‌کنند.

پس به نام سیاحت و گردشگری، اینجا برای شما از محبوبترین نقاط این کوهستان شگفت‌انگیز می‌نویسیم: یعنی از دریاچه‌ها.

در زمستان، همهٔ این دریاچه‌ها یخ می‌بندند و می‌توانید روی آنها اسکیت‌بازی کنید یا اینکه فقط در سواحل برای خودتان بگردید و هر وقت خسته شدید لم بدهید، هات چاکلت بنوشید و از منظره‌های برفی لذت ببرید.

این شما و این ۵ دریاچهٔ محبوب کوه‌های راکی:

Moraine Lake

https://www.instagram.com/p/BrDPv3KFcTx/?utm_source=ig_embed

تصویر این دریاچهٔ نمادین، از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۹ پشت اسکناس ۲۰ دلاری کانادا بوده است. در حقیقت نمایی که از بالای کوه دیده می‌شود به «نمای ۲۰ دلاری» معروف است. اگر این قضیه شما را به بازدید از آن تشویق نکند، چیزی دیگری هم نخواهد کرد.

آب Moraine Lake از یخچال‌های طبیعی در داخل پارک ملی بَنف در درهٔ Ten Peaks تامین می‌شود. این دریاچه فیروزه‌ای در پناه کوه‌ها و قله‌ها قرار گرفته و از این رو پس‌زمینهٔ آن پوشیده از صخره‌ها ست. محل آن هم ۱۴ کیلومتری جنوب شرقِ Lake Louise است.

مسیرهای پیاده‌روی و صعود زیادی در اطراف دریاچه هست که می‌توانید برای به چالش کشیدن خودتان به آنها بروید و البته اسکی‌روها معمولا در جادهٔ منتهی به آن دیده می‌شوند. از آن بالا منظرهٔ این دریاچه واقعا نفس‌گیر است.

Emerald Lake

https://www.instagram.com/p/B3gMR7plxfb/?utm_source=ig_embed

قطعا دلتان می‌خواهد که اینجا را ببینید، شک نکنید. Emerald Lake یکی از دیدنی‌ترین نقاط در کوه‌های راکی است و نامش فقط یک مقدمه برای داستان زیبایی آن است.

این دریاچه در پارک ملی Yoho قرار گرفته و در بین ۶۱ دریاچه و تالاب این پارک بزرگترین هم هست. البته این دریاچه (از نظر فنی) در داخل مرزهای بریتیش کلمبیا قرار گرفته ولی فقط ۲۰ دقیقه از Lake Louise فاصله دارد.

Emerald Lake و مناطق اطرافش خانهٔ گونه‌هایی از پرندگان هستند، از جمله عقاب، عقاب دریایی، غواص‌ها و انواع دیگر. پیرامون این دریاچه می‌توانید سلسله کوه‌های President، کوه‌های Wapta، و قلهٔ Burgess را بیابید.

در ضمن یک مسیر ۵.۲ کیلومتری پیرامون دریاچه وجود دارد که نمایی ۳۶۰ درجه از زوایای مختلف برای شما نمایان می‌کند. اگر هم اهل پیاده‌روی نیستید، می‌توانید یک قایق کانو اجاره کنید و به گشت و گذار روی آب بروید.

Lake Minnewanka

https://www.instagram.com/p/Bq_o8N_htrF/?utm_source=ig_embed

اینجا دومین دریاچه بزرگ در کوه‌های راکی را می‌یابید. با طول ۲۱ کیلومتر و عمق ۱۴۲ متر، این دریاچه هیبت عجیبی دارد.

Lake Minnewanka در داخل پارک ملی بَنف قرار گرفته است و یک سرزمین رویاها ست، یا حتی می‌شود به آن لقب «معدن طلای مناظر زیبا» را داد. در حاشیه ساحلش می‌توانید کمپ بزنید و به شکار بروید، و از مکان‌های تاریخی دیدن کنید. در حقیقت، بومیان Nakoda بودند که نام اینجا را Minn-waki گذاشتند، که معنایش «دریاچهٔ ارواح» است.

در ماه‌های تابستان، می‌توانید از میزهای پیک‌نیک، سایبان آشپزی، و یک کافه‌سرا هم استفاده کنید. اینجا از بابت سرگرمی کم نمی‌آورید، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، قایق‌سواری، ماهیگیری، و …

البته برای حفظ طبیعت، اینجا امکان استفاده از قایق‌های موتوری محدود است. اگر خودتان قایق ندارید می‌توانید از قایق‌های کروز که راهنمای ماهر هم در آنها هست، استفاده کنید.

Peyto Lake

https://www.instagram.com/p/Bq-0q0Dnw_0/?utm_source=ig_embed

نام آقای Bill Peyto بر این دریاچه قرار گرفته است، او یکی از کاشفان پیشتاز کوه‌های راکی، راهنمای منطقه و اولین رییس پارک ملی بَنف بود.

Peyto Lake یکی از زیباترین دریاچه‌های دنیا است و آب‌های آبی آن خیره‌کننده‌اند. کافی است بالا بروید و از بلندی‌های اطراف به ستایشش بنشینید.

با اینکه همهٔ نماهای آن زیبا هستند، ما منظرهٔ معروف به Peyto Lake را توصیه می‌کنیم که با یک صعود ۲.۵ کیلومتری (بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه) می‌توانید به آن برسید. البته این منظرهٔ اصلی، همیشه شلوغ است. خوشبختانه یک منظرهٔ دوم هم در نزدیکی آن وجود دارد که کمی خصوصی‌تر است و می‌توانید عکس‌های زیبایی در آن بگیرید.

Lake Louise

https://www.instagram.com/p/B4WXkPPB3o3/?utm_source=ig_embed

واقعا فکر می‌کردید که در این مقاله هیچ اشاره‌ای به Lake Louise نخواهیم کرد؟

بهترین توصیف برای این دریاچه و طبیعت اطرافش، کلمهٔ «نمادین» است. اینجا آنقدر زیبا است که گاهی نمی‌شود باور کرد که واقعی هم هست.

از رنگ‌های روشن آب و زیبای سواحلش گرفته تا کوه‌های پر از درخت پیرامون آن، اینجا واقعا هیچ چیزی از بهشت کم ندارد. البته که گروه‌های انبوه توریست‌ها هم به مناظر اضافه خواهند شد.

انواع مسیرهای صعود و پیاده‌روی در اطراف دریاچه وجود دارند و می‌توانید یک روز کامل را در آنها بگذرانید. علاوه بر این، می‌توانید به دژ Chateau Lake در بالای دریاچه هم بروید.

خب این هم از ۵ دریاچه‌ای که وعده داده بودیم. اگر این فهرست نتواند شما را به هیجان بیاورد و به دل کوه‌ها روانه کند، احتمالا چیز دیگری هم نمی‌تواند. البته که در تابستان و زمستان می‌توان به این مناطق رفت.

منبع: Daily Hive