Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

گزارش: آمار افزایشیِ جا ماندن اشیا در بدن بیماران کانادایی بعد از جراحی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نتایج از راه رسیده‌اند و عملکرد پزشکان و پرستاران در زمینه ایمنی بیماران در کانادا به زیر سطح متوسط سقوط کرده است. این را گزارش انستیتوی اطلاعات درمانیِ کانادا (CIHI) می‌گوید.

این نتایج تعجب بر انگیز نشان می‌دهند که در ۵ سال اخیر، افزایشی ۱۴ درصدی در تعداد اشیای خارجی جامانده در بدن بیماران کانادایی پس از جراحی رخ داده است. آمار فعلی کانادا بیش از ۲ برابرِ نرخی است که در ۱۲ کشور دیگر گزارش شده است.

در این گزارش می‌خوانیم: «در ۲ سال اخیر در کانادا، ۵۵۳ شی خارجی (مثل باند و وسایل جراحی) بعد از جراحی در بدن بیماران رها شده‌اند.»

وقتی با کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) مقایسه کنیم، سیستم درمانی کانادا در زمینه‌هایی مثل کیفیت مراقبت از بقیه بهتر است؛ با این حال، طبق این گزارش کانادا در ۴ تا از ۵ معیار ایمنی بیمار، پایین‌تر از میانگین جهانی ظاهر شده است.

خانم تریسی جانسون، مدیر بخش تحلیل سیستم درمانی و مشکلات نوظهور در CIHI می‌گوید:

هر چند اغلب از سیستم درمانی کانادا تعریف می‌شود ولی مقایسه‌های بین‌المللی نشان داده‌اند که جای پیشرفت زیادی هست.

ما در زمینه ایمنی بیمار از بقیه کشورهای OECD عقب هستیم. این نوع مشکلات خیلی جدی هستند و اغلب امکان پیشگیری دارند، و پیشرفت عملکردمان در این حوزه باعث بهبود وضع بیماران می‌شود.

کانادا در حوزه ایمنی برای زنان موقع زایمان هم عقب است، و احتمال درد کشیدن زنان کانادایی در حین زایمان دو برابر است و پیشرفتی هم در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

CIHI می‌گوید کانادایی‌ها دو برابر بقیه احتمال دچارشدگی به آمبولی ریه بعد از جراحی لگن و زانو را دارند، ولی خوشبختانه آمار مربوط به این مشکل دارد بهتر می‌شود.

این نتایج چندان خوب نیستند، ولی آنقدرها هم بد نیستند. کانادا در زمینه کیفیت درمان و مراقبت‌های پزشکی از بقیه کشورهای توسعه‌یافته بهتر است.

طبق این گزارش، در کانادا نرخ زنده‌ماندن بعد از تشخیص سرطان سینه و روده، در بین بالاترین نرخ‌ها در جهان است و فوت داخل بیمارستان در اثر حمله قلبی یا سکته در ۵ سال اخیر ۲۰ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، این گزارش می‌گوید که ۸۸ درصد از خانم‌های مبتلا به سرطان سینه و ۶۷ درصد از کانادایی‌های مبتلا به سرطان روده، بیش از ۵ سال بعد از تشخیص فرصت زندگی دارند.

یک نکتهٔ برجستهٔ دیگر این است که ۶۱ درصد از بزرگسالان کانادایی واکسن آنفولانزا دریافت می‌کنند که از بقیه کشورهای OECD (با نرخ ۴۵ درصد) بالاتر است.

در پایان، عملکرد کلی کشور در زمینه درمان و مراقبت، به این صورت بوده که از ۵۷ معیاری که در این گزارش بررسی شده‌اند، وضع کانادا در ۳۲ معیار مساوی با میانگین بین‌المللی بوده است. و هر چند در ۱۲ مورد زیر میانگین قرار داریم ولی در ۱۳ مورد نیز  بالاتر از میانگین هستیم.

منبع: Daily Hive