Tuesday, April 16, 2024
1.9 C
Calgary

گزارش نرخ اجاره مسکن در شهرهای کانادا در نوامبر ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق آخرین گزارش PadMapper، در ماه نوامبر ۲۰۱۹ در چندین شهر کانادا شاهد افزایش هزینه اجاره بوده‌ایم.

در کل، ۱۸ شهر با افزایش هزینه اجاره و ۵ شهر با کاهش آن روبرو شده‌اند و ۱ شهر ثبات را تجربه کرده است.

در گزارش می‌خوانیم:

«با اینکه وارد ماه‌های کم تحرک می‌شویم ولی به نظر می‌رسد که بازار اجاره کانادا همچنان پرتقاضا است زیرا بیش از ۵۰٪ از شهرها افزایش دو رقمی اجاره نسبت به ماه مشابه پارسال را تجربه کرده‌اند. همزمان در ۷۵٪ از شهرها تمایل بازار به سمت اجارهٔ یک‌خوابه بوده است.»

پنج بازار اجارهٔ گران در کانادا نسبت به ماه قبل بدون تغییر مانده‌اند.

CARR-November-2019-1024x767.jpg

یک بار دیگر تورنتو صدرنشین بازار اجارهٔ کانادا است. اجارهٔ یک‌خوابه با ۲.۲٪ افزایش نسبت به ماه قبلی به ۲,۳۵۰ دلار رسیده، و اجاره دوخوابه روی ۳,۰۰۰ دلار ثابت مانده است.

در ونکوور، اجارهٔ یک‌خوابه با ۱.۴٪ افزایش به ۲,۲۰۰ دلار و دوخوابه با ۱.۲٪ کاهش به ۳,۱۹۰ دلار رسیده است.

شهر Burnaby در بریتیش کلمبیا در رتبهٔ سوم است. اجارهٔ یک‌خوابه با ۱.۲٪ افزایش به ۱,۷۵۰ دلار و دو خوابه با ۱.۳٪ افزایش به ۲,۳۳۰ دلار رسیده است. PadMapper اشاره دارد که افزایش اجارهٔ یک‌خوابه در این شهر نسبت به ماه مشابه پارسال ۱۰٪ است.

مونترال در رتبه چهارم باقی مانده. اجارهٔ یک‌خوابه با ۰.۶٪ کاهش به ۱,۵۳۰ دلار و دوخوابه با ۳.۲٪ افزایش به ۱,۹۵۰ دلار رسیده است.

ویکتوریا در بریتیش کلمبیا هم جمع ۵ شهر گران را تکمیل می‌کند. اجاره یک‌خوابه با ۴.۸٪ افزایش نسبت به اکتبر به ۱,۵۲۰ دلار رسیده که این بزرگترین افزایش ماه به ماه در بین ۱۰ شهر بزرگ است. اجارهٔ دوخوابه هم با ۳.۵٪ کاهش به ۱,۶۶۰ دلار رسیده است.

ارزان‌ترین هزینه اجارهٔ این ماه را در سنت جانز از شهرهای نیوفاندلند می‌توان یافت. جایی که یک‌خوابه به ۷۸۰ دلار و دوخوابه به ۹۰۰ دلار اجاره رفته‌اند.

فهرست کامل گزارش ماه نوامبر ۲۰۱۹ را در زیر می‌بینید.

Screen Shot 1398-08-24 at 12.08.50 PM.png

منبع: Daily Hive