Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

کاهش رضایتمندی شهروندان کلگری از وضعیت شهر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حتی در سرزنده‌ترین شهر آمریکای شمالی نیز ممکن است نارضایتی شهروندان افزایش یابد.

روز سه‌شنبه شهرداری کلگری نتایج تازه‌ترین نظرسنجی Citizenship Satisfaction را منتشر کرد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که هرچند شهروندان این شهر همچنان از وضعیت اداره امور در کلگری رضایت دارند اما میزان آن به نسبت سال 2018 اندکی کاهش یافته است.

این بررسی توسط Ipsos انجام شده و در آن از 2،502 شهروند کلگری که بین 19 آگوست تا 16 سپتامبر 2019 به صورت تصادفی با آن‌ها تماس تلفنی گرفته شده سوالاتی درباره وضعیت شهر و کیفیت زندگی در کلگری پرسیده شده است. در نهایت هر سال نتایج این نظرسنجی یک معیار مناسب در اختیار مسئولان شهرداری قرار می‌دهد تا تصمیم بگیرند کدام حوزه‌ها برای بهبود نیاز به تمرکز بیشتری دارند.

این گزارش می‌افزاید: نظرسنجی Citizen Satisfaction یک ابزار مناسب برای ما محسوب می‌شود. شهروندان کلگری همچنان از خدماتی که ما ارائه می‌دهیم رضایت دارند و دسترسی به این اطلاعات حیاتی به ما کمک خواهد کرد تا هنگام تخصیص بودحه اولویت‌های خود را به درستی انتخاب کنیم.

بر اساس نتایج اخیر بیشترین کاهش رضایت‌مندی شهروندان درباره کیفیت زندگی در شهر کلگری بوده است. تعداد کسانی که این فاکتور را “خوب” توصیف کرده‌اند به نسبت سال 2018 سه درصد کاهش یافته و از 86 به 83 درصد رسیده است.

40 درصد از پاسخ‌دهندگان اذعان داشته‌اند که کیفیت زندگی در کلگری “بدتر” شده که در سال گذشته این آمار تنها 29 درصد بود. بعلاوه امسال 16 درصد از افراد وضعیت کیفیت زندگی را “بهتر” توصیف کرده‌اند که در سال 2018 این میزان بیشتر و 22 درصد بوده است.

35 درصد از شهروندان کلگری معتقد هستند که شهرداری باید بیشترین توجه خود را بر زیرساخت، ترافیک و جاده‌های شهر معطوف کند که به نسبت سال گذشته 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد. پس از آن از نظر پاسخ‌دهندگان سیستم حمل‌ونقل شهر با 17 درصد در جایگاه دوم و حوزه امنیت، مقابله با جرایم و سیاست‌گذاری با 15 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

تنها 54 درصد از پاسخ‌دهندگان به مزایا و امکانات ارائه شده از سوی شهرداری به نسبت مالیات پرداختی نمره “خوب” را داده‌اند که در مقایسه با سال 2018 کاهش 5 درصدی را نشان می‌دهد.

66 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعتقاد دارند که اعضای شورای شهر و ادارات با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند بهترین تصمیمات ممکن را برای آینده کلگری اتخاذ کنند. این میزان در سال 2018 رقم 74 درصد بوده که مجددا کاهش را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید نتایج کامل نظرسنجی Citizenship Satisfaction را در وبسایت شهرداری کلگری مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive