Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

پروژه 76 میلیون دلاری تعریض بزرگراه 1A

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در آینده نزدیک رانندگانی که در مسیر شمالی بزرگراه 1A بین کلگری تا تا کوههای راکی تردد می‌کنند می‌توانند همزمان با تماشای مناظر تماشایی در جاده‌ای پهن‌تر حرکت کنند.

اخیرا دولت آلبرتا اعلام کرده که با توافقات صورت پذیرفته با قبیله بومی Stoney Nakoda پروژه عریض‌سازی بزرگراه 1A وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده درباره این پروژه تخمین زده می‌شود که اجرای آن چیزی حدود 76.5 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

جیسون کنی نخست‌وزیر آلبرتا طی پیامی در اینباره گفت: این پروژه مهم بدون شک زندگی را برای آلبرتایی‌ها بهتر خواهد کرد. من بسیار خوشحال هستم که توانسته‌ایم با قبیله Stoney Nakoda به این توافق مهم دست پیدا کنیم. تعریض این بزرگراه موجب افزایش ایمنی و بالا بردن ظرفیت تردد می‌شود که مزایای اقتصادی بسیاری به همراه خواهد داشت. بعلاوه ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که اقوام بومی آلبرتا در مزایای حاصل از این پروژه با ما شریک باشند.

در این اطلاعیه آمده که روزانه تقریبا 2،000 خودرو در این بزرگراه تردد می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود پس از اجرای این پروژه پهنای 29 کیلومتر بزرگراه از 6.7 متر به 13 متر افزایش یابد. تعریض 1A ساخت شانه برای استفاده در مواقع اضطراری را نیز امکان‌‎پذیر می‌کند.

میراندا روزین نماینده Banff-Kananaskis در مجلس طی یادداشتی درباره این پروژه گفت: من از این‌که پس از سال‌ها سرانجام توافقی موفقیت‌آمیز بین قبیله Stoney Nakoda و دولت استانی به منظور اجرای پروژه تعریض بزرگراه 1A بدست آمده، بسیار هیجان‌زده هستم. این پروژه زیرساختی بدون شک امنیت تمام سفرهای گردشگری، کاری، تجاری و غیره که در این مسیر انجام می‌شوند را افزایش می‌دهد. در نتیجه وضعیت شاهراه Canmore-Cochrane بهتر از هر زمان دیگری خواهد شد.

انتظار می‌رود اتمام این پروژه از زمان نهایی شدن قرارداد با تیم عمرانی سه سال زمان ببرد. درحال حاضر 26.5 میلیون دلار از بودجه سال 2019 استان برای اجرای عملیات تعریض 1A کنار گذاشته شده است.

منبع: Daily Hive