Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

پس انداز کمتر ، بدهی بیشتر: تغییر چند دهه‌ای در امور مالی کانادایی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادایی ها در مقایسه با گذشته، کمتر پس انداز می کنند. طی چند سال اخیر کانادایی‌ها از پس انداز کننده به به وام گیرنده تبدیل شده اند. در واقع خانوارهای کانادایی هم اکنون زیر بار میلیاردها دلار بدهی رفته اند.

به گزارش اداره آمار کانادا، نرخ پس انداز هر خانوار – نسبت درآمد مصرفی پس از کسر مخارج و هزینه‌ها- به 1.7 درصد رسیده است که پایین ترین نرخ در 6 دهه گذشته می باشد. از نظر دلاری، سال گذشته هر خانوار 852 دلار پس انداز کرد. در حالی که در سال 2013، معادل 3 هزار و 500 دلار پس انداز شد.

کانادا خود را در وضعیتی کاملا متفاوت از آمریکا و آلمان می بیند. در این دو کشور، مصرف کنندگان علیرغم پایین بودن نرخ بهره، پس انداز خود را افزایش داده اند.

واقعیت این است که بسیاری از خانوارهای کانادایی برای روز مبادا پول پس انداز نمی کنند. اگر شوک اقتصادی بعدی رخ بدهد، ممکن است مجبور بشوند از هزینه های خود کم کرده و یا زیر بار بدهی بیشتر بروند.

کانادایی ها هم اکنون بیش از هر زمان، اقساط وام و بدهی می پردازند. در واقع خانوارهای کانادایی حدود 15 درصد از درآمد خالص خود را قسط می پردازند.

یکی از عواملی که باعث کاهش نرخ پس انداز در کانادا می شود این است که ساختار جمعیتی کانادا پیرتر شده و معمولا مردم در سال های بازنشستگی بیشتر از درآمدشان هزینه می کنند.

منبع: theglobeandmail