Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

کلگری باکیفیت‌ترین شهر دنیا برای رانندگی با خودرو شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری به عنوان باکیفیت‌ترین شهر در سرتاسر دنیا برای رانندگی با خودرو انتخاب شده است.

شرکت Mister Auto که کسب و کارش فروش قطعات خودروهای اروپایی در سرتاسر دنیا است با نگاهی به زیرساخت‌های رانندگی، ترافیک، امنیت جاده، و هزینه‌های مرتبط با رانندگی در صدها شهر از چهارگوشهٔ دنیا، محاسباتی را انجام داده و این هفته نتایج رتبه‌بندی بهترین شهرهای دنیا را منتشر کرده است.

Mister Auto جزییات زیادی از جمله کیفیت خیابان‌ها و پیاده‌روها، کیفیت هوا، وضعیت ترافیکی، کشته‌های حوادث جاده‌ای، و توان خرید مردم را در نظر گرفته و با استفاده از این معیارها کیفیت رانندگی شهرهای مختلف دنیا را با هم مقایسه کرده است.

کلگری در جایگاه اول و دوبی (امارات متحده عربی) در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند و پشت سر آنها اوتاوا، بِرن (سوییس)، و الپاسو (تگزاس، امریکا) هستند.

در این رتبه‌بندی سه شهر از کانادا (کلگری، اوتاوا و ونکوور) در بین ۱۰ شهر اول جا گرفته‌اند و سهم کانادا از این نظر بیشتر از همه کشورهای دیگر است. البته مونترال و تورنتو هم به ترتیب در جایگاه‌های ۲۸ و ۵۱ هستند. رتبهٔ آخر (رتبه ۱۰۰) این فهرست هم به شهر بمبئی (هند) رسیده است.

در وبسایت Mister Auto آمده که با نگاه به این داده‌ها در واقع می‌توان فهمید که کدام شهرهای دنیا توانسته‌اند با توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و وضع قوانین شهری بهترین محیط را برای رانندگان ایجاد کنند.

منبع: Daily Hive