Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

از ابتدای فصل سرما بیش از ۳۰۰ نفر در آلبرتا دچار آنفولانزا شده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دوباره فصل سرماخوردگی و آنفولانزا از راه رسید.

طبق آمارهای سازمان خدمات درمانی آلبرتا (AHS)، از ابتدای فصل شیوع آنفولانزا تا امروز، یعنی تقریبا در سه هفته این فصل در ۲۰۱۹/۲۰۲۰، ۳۲۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این آمارِ هشداردهنده زمانی بیش از قبل شاخک‌های ما را تیز می‌کند که به یاد بیاوریم در سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹ تقریبا ۶,۰۰۰ مورد ابتلا به آنفولانزا و ۳۰ مرگ بر اثر آن وجود داشته است.

البته هر سال دریغ از پارسال، چراکه در فصل سرمای ۲۰۱۷/۲۰۱۸ تعداد مبتلایان و متوفیان به ترتیب ۱۰,۰۰۰ و ۹۲ نفر بوده است.

کاهش آمار ابتلا به آنفولانزا از ۲۰۱۷/۲۰۱۸ به ۲۰۱۸/۲۰۱۹ می‌تواند به خاطر تجویز بیش از ۷۵,۰۰۰ واکسن بیشتر نسبت به آن سال باشد، در مجموع در فصل سرمای پارسال ۱,۳۰۵,۴۷۰ واکسن در استان آلبرتا مصرف شد.

اما برگردیم به امسال. کلینیک‌ها تقریبا از یک ماه پیش تا امروز حدود ۱,۰۱۶,۴۵۶ واکسن رایگان برای اهالی آلبرتا تزریق کرده‌اند که البته کمتر از یک چهارم مردم استان را شامل می‌شود.

در این سال‌ها به طور پیوسته‌ای تزریق واکسن آنفولانزا افزایش یافته و اکنون با اینکه در ابتدای فصل شیوع و واگیر هستیم، خوشبختانه آمار مبتلایان از دو سال قبلی کمتر است.

flu-stats-1024x462.png

AHS هر هفته داده‌های ابتلا، مرگ، موقعیت مکانی، و مواردی از این دست را منتشر خواهد کرد و خوشبختانه تا اینجا که آمارهای هفته سوم فصل سرما منتشر شده‌اند، هیچ فوتی در اثر ابتلا به آنفولانزا گزارش نشده است.

واکسیناسیون به طور رایگان برای همه اهالی بالای ۵ سال آلبرتا در دسترس است و می‌توانید در کلینیک‌های AHS، نزد پزشک یا داروساز آن را دریافت کنید.

منبع: Daily Hive