Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

اکثر کانادایی با شکار تجاری و تفریحی مخالف هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کانادایی‌ها مخالف شکار تفریحی و تجاری حیوانات هستند و برگزاری رویدادهای گاوبازی و غیره را نادرست می‌دانند.

با این حال همچنان شکار حیوانات برای خوردن گوشت و یا ایجاد تعادل در اکوسیستم، از نظر اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اشکالی ندارد.

نتایج اخیر حاصل نظرسنجی موسسه ونکووری Research Co. است که بین تاریخ 10 تا 13 نوامبر انجام گرفته است. در این بررسی یک جامعه آماری 1،000 نفری شرکت داشت. درصد حاشیه خطای نتایج نهایی در 19 مورد از 20 مورد مثبت و منفی 3.1 درصد محاسبه شده است.

در نهایت مشخص گردیده که 85 درصد شرکت کنندگان کانادایی در این نظرسنجی مخالف شکار حیوانات به صورت ورزشی (کسب جایزه) هستند و 75 درصد دیگر نیز شکار حیوانات را برای پوست و مقاصد تجاری نادرست می‌دانند. بر اساس نتایج بدست‌ آمده میزان مخالفت در ‎ بریتیش‌کلمبیا و اونتاریو بیش از سایر استان‌های کشور بوده است.

با مقایسه نتایج نظرسنجی اخیر با نظرسنجی سال گذشته توسط شرکت بریتیش‌کلمبیایی Insights West مشخص می‌شود که درصد مخالفت افراد کمتر شده است. آمار حاصل از آن بررسی‌ نشان داده بود که 88 درصد از شرکت‌کنندگان کانادایی در سال 2015 مخالف شکار برای دریافت جایزه بوده‌اند و این میزان در سال 2013 بیشتر و 90 درصد بوده است. با اینحال به نظر می‌رسد که حداقل در یک دهه گذشته اکثریت کانادایی‌ها مخالف شکار برای دریافت جایزه بودند.

البته نتایج اخیر نشان داده که نظر شهروندان کانادایی درباره شکار حیوانات برای گوشت تغییر کرده است. سه چهارم از کانادایی‌ها پاسخ داده‌اند که گوشت حیوانات شکار شده را مصرف کرده‌اند و 65 درصد از آن‌ها نیز معتقد هستند که اگر حیوانات را برای خوردن گوشت آن‌ها شکار کنید اشکالی ندارد.

ماریو کانسکو که رییس Research Co. است طی سخنانی درباره نظرسنجی اخیر گفت: شهروندان کانادایی هنگامی که با موضوع پایداری زیست‌محیطی و تاثیر شکار بر چرخه پایدار حیات جانوران روبرو می‌شوند نظرات متفاوتی دارند.

با اینحال او می‌افزاید که در هر دو مورد میزان مخالفت زنان با شکار حیوانات از مردان بیشتر بوده است.

در سال 2017 استان بریتیش‌کلمبیا شکار خرس گریزلی برای دریافت جایزه را ممنوع اعلام کرد. در آن زمان مسئولان این استان علت تصمیم خود را تغییر دیدگاه شهروندان نسبت به شکار حیوانات عنوان کردند.

در ادامه این نظرسنجی Research Co. درباره نظر شهروندان کانادایی نسبت به استفاده از حیوانات در رویدادهای ورزشی مانند گاوبازی نیز سوال کرده و نتایج حاصل شده نشان می‌دهد که پاسخ افراد در نواحی مختلف کشور متفاوت بوده است. اکثر کسانی که از Atlantic Canada، کبک، اونتاریو و بریتیش‌کلمبیا در نظرسنجی شرکت کرده بودند با این نوع استفاده از حیوانات مخالف هستند.

با اینحال در استان‌های Canadian Prairies نظرات درباره برگزاری این نوع رویدادهای تفاوت‌های آشکاری با سایر مناطق دارد. ساکنین استان مانیتوبا و ساسکاچوان که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند بیش از آن‌که با برگزاری این نوع مسابقات مخالف باشند از آن‌ها حمایت می‌کنند.

در تاریخ 23 نوامبر مسئولان لیگ فوتبال کانادا (CFL) در حاشیه رقابت‌های Grey Cup در کلگری اقدام به برگزاری رویداد گاوبازی نیز کردند. همین موضوع سبب شد ناگهان صدای مخالفان بلند شود. این مخالفت‌ها تا جایی پیش رفت که انجمن Vancouver Humane Society این رویداد را یک “بازاریابی غلط و فاجعه‌بار” نامید.

نظرسنجی Research Co. از شرکت‌کنندگان درباره تصمیم CFL برای برگزاری این رویداد نیز پرسیده و نتایج نشان می‌دهد که 46 درصد افراد با انجام آن مخالف بوده‌اند. آمارها نشان می‌دهد که میزان مخالفت در استان‌های بریتیش‌کلمبیا و کبک بیش از سایر نواحی بوده است.

منبع: Daily Hive