Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

ونکوور سومین بازار خوب کانادا برای مشاغل فناوری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ونکوور بعد از اینکه بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ حدود ۲۲,۳۰۰ شغل در حوزه تکنولوژی ایجاد کرد، حالا توانسته به رتبهٔ سوم بهترین بازارهای کانادا برای مشاغل فناوری صعود کند.

بنگاه املاک CBRE جدیدترین رتبه‌بندی نخبگان فناوری در کانادا را منتشر کرده که در آن تورنتو دیگر قطب‌های فناوری کانادا را پشت سر گذاشته. با این حال، می‌توان دید که شهرهای کوچک هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

برای این رتبه‌بندی، CBRE بیست شهر کانادا را تحلیل کرده و به جدولی رسیده که فرصت‌های موجود برای نخبگان فناوری را نشان می‌دهد.

در این جدول ۱۳ معیار برای تعیین عمق، قدرت و جذابیت بازار برای شرکت‌ها و کارمندان استفاده شده است. از جمله وفور نیروی کار فناوری، کیفیت نیروی کار و هزینه‌های عملیاتی.

برای جمع‌بندی و رسیدن به یک نمرهٔ کلی، به همهٔ معیارها ضریبی اختصاص یافته که میزان اهمیت آنها برای کمپانی‌های متقاضی نخبه‌های تکنولوژی را بهتر نمایش می‌دهد.

Screen-Shot-2019-11-26-at-3.23.17-PM-969x1024.png

بعد از تورنتو با نمرهٔ ۸۸.۱ و اوتاوا با نمرهٔ ۷۳.۱، شهر ونکوور با نمرهٔ ۷۱.۴ در رتبهٔ سوم قرار گرفته است.

در ونکوور ۷۴,۷۰۰ نیروی کار در حوزه تکنولوژی فعالند که ۶.۴٪ از کل اشتغال تورنتو را تشکیل می‌دهند.

فقط در ۵ سال اخیر ۲۲,۳۰۰ شغل تکنولوژیک در این شهر ایجاد شده که رشد ۴۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال، این گزارش نشان داده که صنعت فناوری ونکوور همچنان در سیطره مردها است. فقط ۱۸ درصد از مشاغل تکنولوژیک به خانم‌ها رسیده است.

نایب رییس CBRE در کانادا می‌گوید:

«هر چند بازارهای اصلی کانادا از نیروی کار کافی برخوردارند و از نظر جهانی رقابت‌پذیرند، اما تقاضا برای دفاتر کاری بسیار شدید است و مستاجرها باید در انتخاب محل کارشان خلاقیت و قاطعیت نشان دهند.»

«بازارهای متوسط و کوچک در حال شتاب‌گیری هستند زیرا عرضهٔ دفاتر کاری بیشتر، هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر، و نیروهای آزاد بیشتر است. به همین دلیل بزرگترین پیشرفت‌ها را در ویکتوریا و اوشاوا می‌بینیم، و بزرگترین قرارداد صندوق‌های سرمایه هم در سنت جانز ثبت شده است.»

Screen-Shot-2019-11-26-at-3.29.04-PM-1024x555.png

صنایع اصلی در حوزه فناوری ونکوور اینها هستند: توسعه نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های کاربردی، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌سازی.

منبع: Daily Hive