Thursday, April 18, 2024
-2.2 C
Calgary

استعفای مربی Calgary Flames به دلیل طرح اتهامات نژادپرستانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیل پیترز سرمربی تیم هاکی Calgary Flames به دلیل مطرح شدن اتهامات نژادپرستانه از سوی بازیکن حرفه‌ای و بازنشسته آکیم آلیو، از سمت خود استعفا داد. آلیو او را به خاطر داشتن رفتار نژادپرستانه در ده سال پیش متهم کرده است.

مسئولان Calgary Flames با برگزاری یک کنفرانس خبری با حضور مدیرعامل تیم برد هریلیوینگ، خبر استعفای بیل پیترز را تایید کردند.

مدیر تیم در این کنفرانس گفت: ما یک درخواست استعفا از طرف بیل پیترز دریافت کرده و بلافاصله با موافقت خود با آن را اعلام کردیم. از این پس دیگر بیل پیترز عضوی از تیم Calgary Flames نیست.

برد در ادامه افزود که جف وارد به طور موقت وظیفه سرمربیگری تیم را به عهده خواهد گرفت.

پیترز این تصمیم را پس از آن گرفت که آلیو در شبکه‌های اجتماعی گفته بود ده سال پیش و زمانی که تحت سرمربیگری او بوده، پیترز چندین بار از واژه N استفاده کرده است.

در آن دوران آلیو 20 سال سن داشته و می‌گوید پیترز به دلیل آن‌که از سلیقه موسیقی او خوشش نمی‌آمد از این واژه استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد این اتفاقات در فصل 2009-10 و زمانی که هر دوی آن‌ها در تیم Chicago Blackhawks در لیگ AHL در راکفورد حضور داشتند، رخ داده است.

هفته گذشته پیترز با انتشار یک بیانیه طولانی از برد تریلیوینگ و سایر اعضای Calgary Flames عذرخواهی کرد.

او با بیان عذرخواهی به خاطر استفاده از این لغت نامناسب افزوده که آن را در فضای رختکن استفاده کرده و سریعا از کار خودش شرمنده شده است. او همچنین می‌گوید که اشتباه خود را کاملا می‌پذیرد.

پیترز گفته که در آن زمان بلافاصله پس از گفتن این کلمه به رختکن بازگشته تا از تیم عذرخواهی کند و از آن زمان تاکنون همواره به خاطر این عمل نادرست پشیمان بوده است. او همچنین افزود که به هیچ عنوان قصد بی‌احترامی نداشته اما اقرار کرده که سخنانش آزاردهنده و شنیع بوده است.

این اظهارات پیترز باعث شد تا آلیو نیز واکنش نشان دهد.

او در توییتر گفته: من بیانیه بیل پیترز را مطالعه کرده‌ام و از نظرم سخنان او گمراه‌کننده، ناعادلانه و همچنین نگران‌کننده هستند. من دعوت NHL را برای حضور و صحبت درباره این اتفاقات پذیرفته‌ام. برای احترام به روند مربوطه من از ارائه هرگونه اطلاعات و صحبت‌های بیشتر به صورت علنی درباره اتفاقات درون جلسه و صحبت‌هایی که راجع‌ به تبعیض و نژادپرستی مطرح خواهد شد، خودداری خواهم کرد.

همزمان با استعفای پیترز NHL نیز یک بیانیه منتشر کرد و گفت که سازمان لیگ روابط عادی خود با مدیریت تیم Calgary Flames را حفظ خواهد کرد و بررسی‌ها درباره این موضوع مهم در حال انجام هستند.

NHL در بیانیه خود می‌گوید: قرار است در روزهای آتی با برخی از اشخاص مرتبط با این اتفاقات، ازجمله آکیم آلیو، جلساتی داشته باشیم. درحال حاضر هیچ اظهارنظر دیگری درباره این مسئله نخواهیم کرد.

منبع: Daily Hive