Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

شدت خشونت‌های خانگی علیه زنان در آلبرتا افزایش یافته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خشونت علیه زنان توسط شریک زندگی در سرتاسر کانادا دیده می‌شود، اما شدت خشونت‌ها علیه زنان رو به افزایش است، به خصوص در آلبرتا.

شورای پناهگاه‌های زنان آلبرتا (ACWS) گزارشی از آمارهای تجمیعی در سرتاسر سال را منتشر کرده که نشاندهندهٔ افزایش شدت خشونت‌های گزارش شده در مراجعه به پناهگاه‌ها ست.

طبق این گزارش، ۳۹ پناهگاهِ ACWS داده‌ها‌ و اطلاعات تمام مراجعین خود را گردآوری و ثبت می‌کنند تا میزان خشونت‌های خانگی در آلبرتا و تاثیر مثبت پناهگاه‌ها در تغییر وضع زندگی قربانیان را بفهمند.

ACWS می‌گوید هر ۶ روز یک بار در کانادا خانمی توسط شریک فعلی یا سابق زندگی‌اش کشته می‌شود، و آلبرتا یکی از بالاترین نرخ‌های خشونت خانگی را در کشور دارد، خشونتی که رو به افزایش است.

پناهگاه‌ها به بررسی خطر کشته شدن یک خانم توسط شریک زندگی‌اش پرداخته‌اند و در آلبرتا، تقریبا از هر سه مراجع به پناهگاه‌ها که از ابزارک تخمین خطر استفاده کرده‌اند، امروز دو نفر در معرض خطر قتل قرار دارند.

طبق بیانیهٔ ACWS این بالاترین درجه خطر در ۸ سال اخیر است.

در این بیانیه، جان ریمر که مدیر اجرایی ACWS است، می‌نویسد: «خشونت خانگی یک مشکل جدی و فوری در آلبرتا ست. اعضای ACWS امسال ۱۰,۱۲۸ زن، بچه و سالخورده را پناه داده‌اند اما به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش، مجبور به رد کردن ۲۳,۲۴۷ نفر دیگر شده‌اند.»

تعداد افرادی که امسال به دلیل کمبود ظرفیت از طرف ACWS رد شده‌اند نسبت به پارسال ۳۸٪ افزایش داشته است.

طبق این گزارش، افزایش آگاهی عمومی، پیچیدگی پرونده‌ها، و فقدان جایگزین‌های مناسب برای اقامت، همه باعث رشد درخواست‌ها برای پوشش توسط پناهگاه‌ها شده‌اند.

به خصوص در کلگری و ادمونتون آمارها بالا ست و شاهد عدم پذیرش ۱۳,۳۹۶ زن و بچه در پناهگاه‌ها بوده‌ایم.

علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهند که تقریبا ۶۶٪ از خانم‌هایی که در ۲۰۱۸/۲۰۱۹ توسط پناهگاه‌ها پذیرفته شده‌اند طبق اظهارات خودشان و تحقیقات مسئولین، در معرض خطر بسیار شدید و حداکثری بوده‌اند.

خوشبختانه آمارها نشانگر تاثیر تحول‌بخش پناهگاه‌ها بر زندگی مردم هم بوده است و ۹۶٪ از خانم‌ها و سالخوردگانی که به ACWS پناه آورده بودند، دیگر به نزد شریک یا سرپرست پرخاشگر خود برنگشته‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهند که ACWS در ۷۸,۴۲۲ مورد به زنان، بچه‌ها و سالخوردگان خدماتی نظیر موارد زیر را ارایه کرده‌اند:

  • کمک ضروری و بلندمدت
  • برنامه‌ریزی برای امنیت
  • مراقبت کودکان در موارد آسیب روحی و روانی
  • خدمات اجتماعی پیوسته
  • مشاوره و حمایت
  • مشاوره حقوقی

نقشهٔ پناهگاه‌های ACWS در استان آلبرتا به صورت آنلاین در دسترس است.

فهرست تمام خدمات حمایتی و خطوط تلفنی در زمینه خشونت خانوادگی یا سوءاستفاده خانگی در آلبرتا در وبسایت دولت استانی آلبرتا وجود دارند.

منبع: Daily Hive