Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

بعد از مسخره شدن در لندن، ترامپ به ترودو لقب «دو رو» داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حرف‌های پشت سریِ آقای ترودو درباره رفتارهای ترامپ در جشن ۷۰ سالگی ناتو که لندن میزبان آن است، حاشیه‌ساز شد.

این ویدیو اولین بار توسط CBC گزارش شد و افراد حاضر در آن عبارتند از نخست وزیر انگلیس آقای بوریس جانسون، رییس جمهوری فرانسه آقای امانوئل ماکرون، نخست وزیر هلند آقای مارک روت، و نخست وزیر کانادا آقای ترودو.

آنها که در ضیافت شام ملکه انگلیس حاضر شده بودند، ضمن غیبت کردن درباره ترامپ، به وضوح به رفتار او می‌خندند.

در ابتدای این کلیپ ۲۵ ثانیه‌ای به نظر می‌رسد آقای جانسون از ماکرون می‌پرسد: «پس برای این بود که دیر آمدید؟» ترودو می‌گوید: «دلیل اصلی‌اش این بود که او (ترامپ) کنفرانس خبری را ۴۰ دقیق کِش داد.»

هر چند در این ویدیو هرگز نام ترامپ آورده نمی‌شود، اما جواب ترودو احتمالا مربوط به کنفرانس خبری ساعاتی قبلِ ترامپ و ماکرون بود که به خاطر مشاجره سران دو کشور، خیلی طولانی شده بود.

به نظر می‌رسید که این ۴ نفر از ضبط شدن ویدیو و حرف‌هایشان کاملا بی‌خبر بودند. در ادامه ویدیو، ترودو می‌گوید: «باید قیافه تیمش را می‌دیدید که [از تعجبِ حرف‌های ترامپ] دهانشان باز مانده بود.»

به دنبال انتشار این ویدیو، دونالد ترامپ که در نشست خبری با صدر اعظم آلمان خانم آنگلا مرکل بود، از آقای ترودو با لقب «دو رو» یاد کرد و البته بلافاصله افزود که او را «آدم خوبی» می‌داند.

ترامپ: «به نظرم آدم دو رویی ست. و صادقانه باید بگویم که ترودو، آدم خوبی است. به نظر من که خیلی آدم خوبی است.»

ترامپ اضافه کرد که در گفتگو با ترودو خواهان افزایش پرداخت‌های کانادا برای پوشش هزینه‌های ناتو (NATO) شده است.

ترامپ گفت: «واقعیت این است که من به او گفتم چرا سهم ۲ درصدی خود در تامین مالی ناتو را نمی‌پردازد و به گمانم از این حرفم خیلی ناراحت شد. او باید ۲ درصد سهمش را بپردازد. کانادا این پول را دارد.»

رییس جمهوری امریکا ادامه داد: «به گمانم او از این حرف‌ها ناراحت شد، ولی هیچ راه دیگری ندارد.»

ترودو بعد از بازگشت به اوتاوا درباره حضور در جشن ۷۰ سالگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و دستاوردش از نشست‌ها با دیگر سران ناتو، کنفرانس خبری خواهد داشت.

منبع: Daily Hive