Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

قلعهٔ یخی Ice Castles زمستان امسال در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تا به حال شده که آرزوی خواندن ترانهٔ Let It Go از فیلم Frozen در فضایی شبیه داستان آن را داشته باشید؟ آرزوی شما زودتر از آنچه فکر می‌کردید تحقق پیدا می‌کند.

مانند پارسال، امسال هم مدیران Ice Castles می‌خواهند ۶ قلعهٔ یخی در نقاط مختلف ایالات متحده و کانادا بر پا کنند، که هر یک طراحی و ویژگی‌های خاص خودشان را خواهند داشت.

این کمپانی از سال ۲۰۱۱ تا امروز تلاش خودش را صرف خلق یک تجربهٔ خاص کرده که حتی بعد از آب شدن یخ‌ها هم خاطره‌اش در یاد بازدیدکننده‌ها زنده خواهد ماند.

https://www.instagram.com/p/B5gD2VaFCXK/?utm_source=ig_embed

هر سال، کمپانی Ice Castles قلعه‌های خیال‌انگیزش را برای هزاران نفر در امریکای شمالی بر پا می‌کند.

موسس کمپانی آقای برِن کریستِنسِن اولین تجربه بر پایی یک قلعهٔ یخی را بعد از مهاجرت از ایالت آفتابی کالیفرنیا به ایالت برفی یوتا، در بیرون از خانه‌اش انجام داد که صرفا تلاش یک پدر درمانه بود برای آوردن تفریح و شادمانی به زندگی فرزندانش.

به نوشتهٔ وبسایت این کمپانی: «کریستِنسِن چیزی را ساخت که از پدر شش فرزند شیطان و شلوغ انتظار می‌رود. او در حیاط یک غار یخی ساخت تا بچه‌ها را از خانه بیرون بیاورد. ایدهٔ جذاب او جواب داد!»

https://www.instagram.com/p/B5QetdlFIeV/?utm_source=ig_embed

اما کریستِنسِن انتظارش را نداشت که این کار چشم اطرافیان و همسایگان را هم بگیرد.

خیلی زود، بچه‌ها در سرتاسر شهر آوازهٔ غار یخی او را شنیدند و برای بازی در آن علاقه نشان دادند. در محله‌شان لقب Ice Castle را روی این اثر هنری گذاشتند و ایدهٔ کمپانی به همین سادگی شکل گرفت.

https://www.instagram.com/p/B5GPNskl5QQ/?utm_source=ig_embed

هر چند Ice Castles با سرعتی غیرمنتظره رشد کرده ولی هدف اصلی‌اش همچنان یک چیز ساده است: «آوردن شادی، خنده و خاطرات ماندگار زمستانی به زندگی مردم.»

حالا قلعه‌های عظیم این کمپانی در کلرادو، مینستوتا، ویسکانسین، نیو همشایر، و یوتا بر پا شده‌اند و البته همسایه شمالی هم بی‌نصیب نمانده و استان آلبرتا تنها جایی در کانادا ست که Ice Castles قلعهٔ یخی‌ای را بر پا می‌کند.

https://www.instagram.com/p/BvnCDcxg7pV/?utm_source=ig_embed

زمان دقیق راه‌اندازی قلعهٔ امسال هنوز اعلام نشده ولی بازهٔ اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه قطعی به نظر می‌رسد. برای کسب اطلاعات دقیقتر به وبسایت کمپانی بروید.

قلعهٔ یخی Ice Castles در ادمونتون

  • بازگشایی: اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه
  • ساعات کار: بستگی به آب‌و‌هوای هر روز دارد
  • آدرس: Hawrelak Park در شمال غرب ادمونتون (موقعیت مکانی روی گوگل مپس)
  • هزینه: ۱۳.۹۹ دلار برای ۱۲ سال به بالا، و ۱۰.۹۹ دلار برای  ۴ تا ۱۱ ساله‌ها (هزینه بازدید در ۳ روز آخرهفته ۲ تا ۴ دلار بیشتر است)
  • پارکینگ: محل‌های زیادی در Hawrelak Park برای پارک خودرو وجود دارند که بزرگترین آنها در نزدیکی Ice Castles است.

منبع: Daily Hive