Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

سقوط ارزش خانه‌های تک خانوادهٔ مترو ونکوور در ارزیابی سالانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صاحبان خانه‌های تک خانواده در منطقهٔ مترو ونکوور احتمالا با دریافت گزارش جدید سازمان سنجش دارایی‌های بریتیش کلمبیا برای سال جدید، خیلی ناامید خواهند شد.

دوشنبه، این سازمان گزارش تخمین عمومی‌اش را منتشر کرد که به کاهش یا افزایش ارزیابی املاک مسکونی بین ۱ جولای ۲۰۱۸ تا ۱ جولای ۲۰۱۹ می‌پردازد.

تینا آیرلَند از مسئولین این سازمان می‌گوید: «ارزیابی خانه‌ها در بیشتر مناطق مترو ونکوور نشانگر کاهش قیمت‌ها ست، حال آنکه بقیهٔ مناطق و بازارهای اطراف آن کاهش اندک یا حتی افزایش حداقلی را در این یک سال نشان می‌دهند. تغییر قیمت املاک بستگی به محل زندگی شما دارد.»

برای مثال، صاحبان خانه‌های تک خانواده در ونکوور، بورنابی، و نورث شور با سقوط ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه خواهند شد. صاحبان آپارتمان هم باید انتظار کاهش ارزش تا ۱۵ درصد را داشته باشند، هر چند برخی از آپارتمان‌ها ارزش خود را حفظ خواهند کرد.

این سقوط برای فعالان بازار مسکن که شاهد کاهش صدها هزار دلاری قیمت خانه‌های فروخته شده در ونکوور بوده‌اند، اصلا عجیب نیست. به خصوص این سناریو را در مورد صاحبان خانه‌های تک خانواده‌ای می‌بینیم که در اوج قیمت‌ها —بهار ۲۰۱۶— خرید کرده‌اند و حالا دست به فروش می‌زنند.

مرتبط

سقوط ارزش خانه‌ها روی وضع مالی برخی از صاحبان نیز تاثیر خواهد گذاشت، زیرا ارزیابی قیمت خانه توسط بانک‌ها و انجمن شرکت‌های اعتباردهنده استفاده می‌شود تا مقدار مجاز دریافت وام و قرض توسط صاحبان را مشخص کند، و معمولا باعث کاهش نقدینگی این افراد می‌شود.

خانم آیرلند می‌گوید: «اولین نشانه‌های کاهش را در ارزیابی سال ۲۰۱۹ دیدیم، و در ارزیابی‌های ۲۰۲۰، شاهد افزایش تاثیر روند نزولی قیمت‌ها در سطح منطقه هستیم.»

مترو ونکوور از شهرهای مختلفی تشکیل شده است. در شرق تا مرز Maple Ridge و Langley می‌رود و در شمال تا Lions Bay امتداد می‌یابد. در جنوب شرق تا Hope و در شمال تا Whistler گسترده شده است.

صاحبان خانه‌های تک خانواده در جنوب مترو ونکوور باید انتظار کاهشی بین ۵ تا ۱۵ درصد را داشته باشند. اما صاحبان همین نوع خانه‌ها در Whistler می‌توانند به انتظار ۱۵ درصد افزایش بنشینند.

در جزیرهٔ ونکوور، تغییر ارزش خانه‌ها بین منفی ۱۰ درصد تا مثبت ۱۵ درصد خواهد بود (اکثر افزایش‌ها در بخش مرکزی و شمالی جزیرهٔ ونکوور است).

درخشان‌ترین نقطه در مترو ونکوور برای صاحبانهٔ خانه‌های تک خانواده، بخش Kootenay-Columbia است که یک افزایش ۱۵ درصدی قوی را در آن خواهیم دید. خانه‌دارها در Cranbrook و Nelson و Golden بیشترین افزایش را خواهند دید.

صاحبان خانه در شمال بریتیش کلمبیا با کاهش ارزش روبرو خواهند شد ولی به لطف تکمیل پروژه‌های انرژی در شمال، شاهد افزایش ۲۵ درصدی در Terrace و افزایش ۱۰ درصدی در Prince George خواهیم بود.

هر چند سازمان ارزیابی نامه‌های مربوطه را در سال جدید پُست خواهد کرد، اما نسخهٔ آنلاین تمام ارزیابی‌ها از ۲ ژانویه ۲۰۲۰ در bcassessment.ca منتشر خواهد شد.

screen-shot-2019-12-09-at-5.07.51-pm-copy.jpg

منبع: Vancouver Sun