Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

کاهش ارزش املاک تجاری، مسکونی و صنعتی در ارزیابی سالانهٔ ویکتوریا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

منطقه ویکتوریای بزرگ در بریتیش کلمبیا و در نوک جنوبیِ جزیرهٔ ونکوور قرار دارد و از ۱۳ شهر شرقی جزیرهٔ ونکوور تشکیل شده که هر کدام مرکز منطقهٔ خودشانند.

طبق ارزیابی سالانهٔ بریتیش کلمبیا، صاحبان خانه‌های تک‌خانواده در این منطقه شاهد کاهش ارزشی تا حداکثر ۱۰ درصد خواهند بود.

سازمان ارزیابی بی.سی. که نامه‌های ارزیابی را در هفتهٔ اول ژانویه برای صاحبان خانه‌ها در ویکتوریا خواهد فرستاد، می‌گوید که مردم بایستی بین ۱۰ درصد کاهش تا ۵ درصد افزایش ارزش را انتظار داشته باشند. صاحبان آپارتمان‌ها و خانه‌ها شهری بین مثبت پنج تا منفی پنج درصد تغییر را خواهند دید.

خانم تینا آیرلَند که در این سازمان کار می‌کند بر این نظر است که کاهش ارزش اصلا دور از انتظار نبوده، زیرا پارسال نشانه‌هایی اصلاح قیمت‌ها نمایان شده بودند. او می‌گوید:

«برای چندین سالِ پیاپِی بازار املاک و مسکن خیلی فعال و سالم بود، بنابراین نباید از یک دوره اصلاح قیمت‌ها غافلگیر بشویم.»

خانم آیرلند امسال را یکی از معدود سال‌هایی می‌داند که سازمان ارزیابی بی.سی. پیش از کریسمس اعلانیه‌ها را فرستاده است. او می‌گوید: «در ۱۰ سال اخیر، کمتر چنین کاری کرده‌ایم.»

از ۲ ژانویه می‌توانید اعلانیه‌ها را به صورت آنلاین ببینید و از همان هفته نیز با پُست برای مردم ارسال می‌شوند.

این ارزیابی‌ها معمولا از شرایط بازار عقبند، زیرا ارزش خانه‌ها را تا تاریخ ۱ جولای و شرایط فیزیکی آن‌ها را تا ۱ اکتبر انعکاس می‌دهند.

سازمان ارزیابی بی.سی می‌گوید که در ارزیابی املاک مردم، موارد مختلفی لحاظ شده است. از جمله: «تغییر قیمت‌ها در سال گذشته، مساحت و اندازه خانه، سال ساخت، کیفیت، وضعیت، چشم‌انداز و موقعیت محلی آن.»

پارسال ارزیابی املاک در این منطقه رشدی تا ۲۰ درصد را نشان داده بود، اما امسال چنین رشدی فقط در انتظار املاک تجاری و صنعتی خواهد بود.

اما برویم به سراغ صاحبان املاک تجاری و صنعتی.

املاک تجاری در ویکتوریای بزرگ افزایشی بین ۵ تا ۱۵ درصدی داشته‌اند و صاحبان املاک صنعتی هم باید انتظار افزایشی بین ۱۰ تا ۲۵ درصدی را در ارزیابی‌های جدید خود داشته باشند.

خانم آیرلند می‌گوید: «همچنان تقاضای برای املاک صنعتی و تجاری قوی است که دلیلش احتمالا به عرضهٔ محدود چنین املاکی بر می‌گردد.»

در پایان اشاره کنیم که نرخ درخواست برای تجدید نظر در ارزیابی هم مانند ۱۰-۱۵ سال اخیر کمتر از ۲ درصد بوده است.

در ضمن، سازمان ارزیابی بی.سی در همین ماه نامه‌های اعلام وضعیت را برای صاحبان آن دسته از املاکی می‌فرستد که تغییر ارزششان تفاوت فاحشی با میانگین تغییرهای امسال داشته باشد.

منبع: Time’s Colonist