Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

افتتاح استودیو هنری جدید در مرکز شهر ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی یک استودیوی 11،800 فوت مربعی برای فعالیت گروه‌های هنری در طبقه همکف برج تازه تاسیس Tate Downtown در مرکز شهر ونکوور افتتاح شده است. Howe Sound Studios که در 1265 Howe Street واقع شده دارای تجهیزات لازم برای فعالیت همزمان بیش از 20 هنرمند است. در حال حاضر این استودیو تحت مالکیت شهرداری ونکوور قرار دارد. این مرکز برای فعالیت گروه‌های فعال در حوزه هنرهای بصری تجهیز شده و دارای دو استودیو مجهز به کوره و دو استودیو آکوستیک برای ضبط کارهای موسیقی و فعالیت‌های مرتبط است.

هنرمندان برای فعالیت در این استودیو یک قرارداد اجاره سه‌ساله امضا خواهند کرد. پس از اتمام مدت قرار داد و در صورت مثبت بودن فرایند ارزیابی، امکان تمدید مجدد قرارداد نیز برای هنرمندان وجود خواهد داشت.

به گفته مسئولان شهرداری ونکوور این مرکز هنری جدید با استراتژی فرهنگی و هنری ده‌ساله شهر همخوانی دارد. طبق این استراتژی قرار است 800،000 فوت مربع فضای فرهنگی که شامل فضاهای هنری ارزان برای هنرمندان و خانه‌های هنرمندان می‌باشد، توسعه و بازسازی گردند. طبق برآوردها در ده سال گذشته ونکوور حدود 400،000 فوت مربع فضای هنری و استودیو خود را به دلایل گوناگون همچون توسعه منازل مسکونی و یا تبدیل استودیوها به فضاهای تجاری از دست داده است.

همزمان با افتتاح این استودیو خبر رسیده که کارهای احداث یک استودیوی ارزان و هفت‌طبقه دیگر در خیابان 825 Pacific نیز به زودی آغاز خواهد شد. این مرکز هنری 21،000 فوت مربع مساحت خواهد داشت و بودجه ساخت آن را CACs تامین می‌کند.

منبع: Daily Hive