Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

سفر به دنیای یخ‌زده در پارک ملی بنف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پارک ملی بنف یکی از در دسترس‌ترین پارک‌های آلبرتا برای شهروندان است. به همین دلیل اصلا جای تعجب ندارد که دره Johnston در این پارک دیدنی در تمام روزهای سال میزبان گردشگران بسیار از نقاط گوناگون آلبرتا، کانادا و دنیا است.

این دره زیبا دارای رودخانه‌ها و آبشارهای متعدد است که در بیشتر ایام سال مناظری سرسبز به آن می‌بخشند. اما با رسیدن فصل زمستان این دره چهره‌ای کاملا متفاوت به خود می‌گیرد. با سرد شدن هوا آبشار اصلی دره کاملا یخ زده و با بارش برف دره یکدست سفیدپوش می‌گردد.

همین شرایط بسیاری از دوستداران یخ‌نوردی را در این فصل به دره Johnston می‌کشاند تا از مسیرهای گوناگون روی این آبشار صعود کنند.

این دره در کجا قرار دارد؟

دره Johnston در کوهستان راکی و پارک ملی بنف واقع شده است. هرچند فاصله این دره و آبشار آن از محل پارک خودروها کوتاه است، اما با هیمن چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به دل طبیعت دست‌نخورده و وحشی کانادا برسانید.

https://www.instagram.com/p/B51on8wHAnL/?utm_source=ig_embed

چطور خود را به دره Johnston برسانیم؟

اگر در کلگری هستید بهترین گزینه گذر از بزرگراه 1 به سمت غرب است. پس از آن‌که به بنف رسیدید حدود نیم ساعت دیگر نیز به رانندگی ادامه دهید تا از این منطقه عبور کنید. سپس تابلوهای کنار بزرگراه را در حست‌وجوی تابلو “محوطه کمپینگ Johnston” بنگرید. مسیر پیاده‌روی به دره از سمت راست محوطه کمپینگ آغاز می‌شود. رانندگی از کلگری به این دره دیدنی نیز کمتر از دو ساعت طول خواهد کشید.

کسانی که از ادمونتون به این دره سفر می‌کنند نیز دو انتخاب پیش روی خود دارند. یا باید به سمت جنوب و شهر کلگری رانندگی کنند و سپس مسیر پیشین را طی نمایند، یا باید به سمت غرب و شهر جسپر سفر کرده و خود را به جاده پارک Ice Fields برسانند. در ادامه نیز با رانندگی به سمت جنوب در نهایت به بنف خواهند رسید.

https://www.instagram.com/p/B5-djMplFKM/?utm_source=ig_embed

دیدنی‌های دره Johnston

اگر در این زمان از سال به دره سفر کنید مطمئنا با مسافران و گردشگران دیگر نیز روبرو خواهید شد، اما به هیچ وجه نگران انتظار در صف‌های طولانی و یا ازدحام جمعیت در مسیر دره نباشید. بهترین زمان برای رفتن به این دره در فصل‌های پاییز و بهار است، اما دره Johnston در فصل تابستان و زمستان نیز زیبایی‌های خاص خودش را دارا است!

https://www.instagram.com/p/B58lNr4FCyo/?utm_source=ig_embed

در فصل زمستان آبشار اصلی دره کاملا یخ می‌زند و در نتیجه شرایط برای ماجراجویی گردشگران و علاقه‌مندانی که به یخنوردی علاقه دارند فراهم خواهد بود. مسیر مشخص و ایمن داخل این دره به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به سلامت از آن عبور کنند و تجربه بی‌نظیری از کوهستان راکی بدست آورند.

راستی اگر قصد سفر به این دره شگفت‌‍انگیز را دارید حتما دوربین همراه خود بیاورید. برخی از بهترین عکس‌های اینستاگرامی در این دره انتظار شما را می‌کشند!

https://www.instagram.com/p/B5086bohDzV/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B5y8D_1gSqf/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B57-Qg8A099/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B5qIPkZghAg/?utm_source=ig_embed

عکس زیر تصویری از آبشار در ایام گرم سال است:

https://www.instagram.com/p/BdDyvT4hFm1/?utm_source=ig_embed

همیشه پیش از سفر به دل طبیعت خود را برای تمام جوانب آن آماده کنید. شما می‌توانید اطلاعات ایمنی لازم برای سفر را از سایت‌های Albertaparks.ca و AdventureSmart دریافت نمایید. راهنمای گردشگری Parks Canada نیز از این‌جا قابل دریافت است. در سفر به دامن طبیعت نباید هیچ اثری از خود بر جای بگذارید. هرچه با خود در سفر همراه دارید را هنگام بازگشت مجدد همراه خود برگردانید، در مسیرهای تعیین شده و مشخص حرکت کنید و از غذا دادن به حیوانات وحشی جدا خودداری نمایید. لطفا هنگام گرفتن عکس‌های سلفی نکات ایمنی را رعایت کنید. متاسفانه گرفتن عکس‌های سلفی و اینستاگرامی در گذشته موجب بروز حواث مرگبار متعددی شده است.

منبع: Daily Hive