Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

فاز دوم قوانین جدید مسافرت‌های هوایی اجرایی شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از تاریخ 15 دسامبر فاز دوم قوانین جدید برای مسافران هوایی کشور کانادا اجرایی شد.

از روز یکشنبه گذشته آژانس حمل‌ونقل کانادا (CTA) آخرین نسخه از قوانین حمایتی مسافران هوایی (APPR) را به اجرا درآورد. این قوانین تمام مسافرانی که مبدا یا مقصد سفرشان کاناداست یا در حریم هوایی این کشور پرواز می‌کنند را شامل خواهد شد.

بر اساس قوانین جدید، مسافران هوایی تا سقف 1،000 دلار از بیمه جبران خسارت برای تاخیر و یا لغو پروازهایی که به دلیل کوتاهی آژانس‌های مسافرتی رخ دهند، برخوردار خواهند شد (جز مواردی که به دلایل مربوط به ایمنی رخ داده باشند). علاوه بر این شرکت‌های هوایی موظف هستند در صورت بروز هرگونه تاخیر یا لغو پرواز، در صورتی که کوتاهی آن‌ها سبب بروز این شرایط شده باشد، امکانات رفاهی گوناگون مانند غذا و نوشیدنی کافی، دسترسی به خدمات حمل‌ونقل و امکان اقامت شبانه در هتل را، در اختیار مسافران خود قرار دهند.

همچنین طبق قوانین جدید خطوط هوایی را موظف می‌کنند تا صندلی کودکان با سن کمتر از 14 سال را بدون افزودن هیچگونه هزینه اضافی، در کنار همراهان بزرگسال آن‌ها قرار دهند.

مارک گارنئو وزیر حمل‌ونقل کانادا درباره این قوانین گفت: از این پس مسافران هوایی در شرایطی که وضعیت مطابق انتظار آن‌ها پیش نرود از حقوق جامعی برخوردار خواهند بود. ما با درنظر گرفتن وضعیت مسافران و صنعت هوانوردی یک مجموعه قوانین کامل و مدرن را تدوین کرده‌ایم که بندهای آن کاملا واضح، جامع، شفاف و منصفانه هستند.

اولین فاز قوانین حمایتی مسافران هوایی که مربوط به حوزه‌های ارتباطات، معطلی مسافران در داخل هواپیما پیش از پرواز و پس از فرود، گم شدن یا وارد آمدن صدمه به چمدان و لوازم همراه مسافران، ممانعت از سوار شدن مسافران و حمل ادوات موسیقی می‌شد، از تاریخ 15 جولای اجرایی گردید.

به این ترتیب از روز یکشنبه خطوط هوایی موظف ‌شده‌اند مطابق با این قوانین جدید فعالیت کنند. بر اساس قوانین هر بار تخطی این شرکت‌ها ممکن است جریمه‌هایی سنگین تا سقف 25،000 دلار را برایشان به همراه داشته باشد.

گارنئو در ادامه افزود: هم مسافران و هم شرکت‌های هوایی این حق را دارند تا از قوانینی منصفانه و جامع برخوردار باشند. این قوانین باید موجب تضمین ایمنی و آسایش مسافران در هنگام سفر شود و همزمان قدرت مالی و رقابت‌پذیری صنعت هوانوردی را نیز حفظ کند. ما معتقد هستیم که قوانین جدید شرایطی را ایجاد خواهند کرد تا امکان دستیابی به این دو هدف مهم به بهترین شکل ممکن محقق گردد.

CTA به منظور آشنایی بهتر مسافران با حقوق درنظر گرفته شده برای آن‌ها در قوانین جدید، یک سرویس آنلاین راه‌اندازی کرده است. مسافران هوایی در این وبسایت می‌توانند با حقوق خود بیشتر آشنا شوند و در صورت نیاز شکایت‌ مرتبط با سفر هوایی خود را ثبت کنند.

منبع: Daily Hive