Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

هشدار ریزش بهمن در مناطق کوهستانی بی.سی و آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بعد از اینکه چندین هشدار درباره سفرها و طوفان‌های زمستانی چند روز اخیر منتشر شد، Avalanche Canada حالا یک هشدار عمومی برای افرادی منتشر کرده که در مناطق بهمن‌خیز بریتیش کلمبیا و آلبرتا هستند یا قصد رفت‌و‌آمد به آنها را دارند.

این هشدار که در هماهنگی با Parks Canada و مدیریت منطقهٔ Kananaskis منتشر شده، شامل مناطق زیر می‌شود:

  • Sea-to-Sky
  • South Rockies
  • South Coast Inland
  • Kananaskis Country
  • Purcells
  • Banff-Yoho-Kootenay National Parks
  • Lizard Range-Flathead
  • Waterton Lakes National Park

در این متن می‌خوانیم: «مشکل ناشی از نشستن یک لایهٔ ضعیف بر روی برف‌های این مناطق است» و با اینکه ساختار این لایه‌ها در نواحی با هم فرق دارد، اما تاثیر آنها یکسان است.

این سازمان می‌گوید: «طوفانی که در روزهای گذشته از غرب کانادا عبور کرد حجم بزرگی از برف را روی منطقه ریخت که همه‌اش روی آن لایهٔ سُست قبلی قرار گرفته» و در جریان این طوفان نیز بهمن‌های زیادی در این منطقه ریزش کرد.

خانم ایلیا استورم از Avalanche Canada می‌گوید: «درجهٔ خطر در منطقه رو به کاهش است زیرا بهمن‌های فعال در حال توقف و کُند شدنند. با این حال بسیاری از دامنه‌های شیب‌دار برفی مستعدِ ریزش بهمن ناشی از خطای انسانی‌اند.»

او می‌گوید که تشخیص دامنه‌هایی که ریزش بهمن در آنها رخ داده و آنهایی که منتظر یک جرقه برای ریزشند «بسیار سخت است».

این، به علاوهٔ هوای صاف در آخر هفتهٔ کریسمس باعث نگرانی زیاد برای گردشگران در مناطق دورافتادهٔ شده است.

لازم است تمام افرادی که به مناطق دورافتاده می‌روند و افرادی که در مسیر بهمن خواهند بود، از جمله افرادی که خارج از پیست‌ها به اسکی می‌پردازند، همواره پیش‌بینی‌های آنلاین را چک کنند و بستهٔ کمک‌های اضطراری و تجهیزات نجات (فرستنده-گیرنده، کاوشگر عمق برف، و بیل) به همراه داشته باشند.

افرادی که در این فصل به ماجراجویی، اسکی یا پیاده‌رَوی در مناطق دور افتادهٔ برفی می‌روند حتما «باید بدانند که بسیاری از مسیرهای محبوب تابستانی، در زمستان مستعد ریزش بهمن هستند. پس باید از قبل مسیرشان را انتخاب و برای دوری از مناطق پر خطر برنامه‌ریزی کنند.»

منبع: Daily Hive