Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

اجازه پرواز سورتمهٔ بابانوئل برای شب کریسمس توسط وزیر حمل‌و‌نقل کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وقتش رسیده که سانتا (بابانوئل) پرواز به دور دنیا برای رساندن میلیون‌ها هدیه به کودکان را شروع کند و وزیر حمل‌و‌نقل کانادا، رسما اجازهٔ پرواز این مرد گُندهٔ قرمزپوش را صادر کرده است.

Transport Canada می‌گوید که آقای مارک گارنیو، وزیر حمل‌و‌نقل کانادا بعد از بررسی سورتمهٔ سانتا، مجوز خلبانی او را تایید کرده تا در شب کریسمس پرواز خود را شروع کند.

گارنیو در این بیانیه می‌گوید: «من با افتخار اجازهٔ پرواز سانتا در حریم هوایی کانادا برای شب کریسمس را صادر می‌کنم.»

ماموران اداره پرواز مواردی مثل مسافت پیموده شده با سورتمه، سیستم‌های ایمنی، کمربند ایمنی، تجهیزات فرود، سیستم مسیریابی، و البته دماغ قرمز رودالف (گوزنِ بابانوئل) را چک کرده‌اند.

اهمیت استراحت کافی قبل از پرواز به بابانوئل گوشزد شده، و او قول داده که قبل از شروع پروازش همه چیز را چک خواهد کرد، از جمله اینکه یخ‌زدگی در سورتمه وجود نداشته باشد. او همچنین قول داده که در خوردن شیرینی‌های کریسمس زیاده‌روی نکند.

و حالا که بابانوئل چکاپ‌های پزشکی و پروازی را انجام داده، یک بار دیگر آمادهٔ پرواز است.

طبق گفتهٔ دولت مرکزی، تیم مهندسین سانتا که چند اِلف هستند، با اداره پرواز بر روی یک پروژه جدید کار کرده‌اند و سورتمهٔ سانتا در این کریسمس از یک سیستم هدایت خودکار  خیلی ایمن برخوردار است.

این ماجرا در راستای طرح همکاری اداره حمل‌و‌نقل با دولت، سازمان‌ها، صنایع، و دانشگاه‌ها است تا از این فناوری و نوآوری‌های دیگر در ایمنی حمل‌و‌نقل استفاده شود و در آینده شاهد استفاده از خودروهای خودکار، متصل به اینترنت، و با آلایندگی صفر باشیم.

در جریان این کریسمس، آقای گارنیو و سانتا قرار است به راننده‌ها یادآوری کنند که به موقع و به مقدار کافی استراحت کنند و از نوشیدن الکل، خوردن دارو و استعمال کانابیس پرهیز نمایند تا جشن سال نو برای خودشان یا دیگران تلخ نشود.

آقای گارنیو می‌گوید: «من می‌خواهم به سانتا و همهٔ مردم کانادا یادآوری کنم که در سرمای زمستان، رانندگی ایمنی داشته باشند. برای همهٔ شما سال نویی امن و شاد را آرزو می‌کنم.»

منبع: Daily Hive