Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

جزایر Megdalen استان کبک در بین بهترین مقاصد سفر در سال 2020

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سایت National Geographic در مقاله خود گروه کوچکی از جزایر واقع در خلیج St. Lawrence را به عنوان یکی از 25 مقصد برتر برای سفر در سال 2020 به خوانندگانش معرفی کرده است.

جزایر Magdalen Islands به طور رسمی بخشی از استان کبک محسوب می‌شوند اما از نظر جغرافیایی در نزدیکی منطقه Maritimes قرار دارند. این جزایر به دلیل داشتن مرکز مراقبت از فوک‌های دریایی خود شهرت دارد که به عنوان یکی از سه محل پرورش و نگهداری از بچه فوک‌ها در Northwest Atlantic شناخته می‌شود.

نویسنده در این مقاله می‌گوید: فوک‌های بالغ از نواحی قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند. در این بین فوک‌های ماده به دنبال نواحی پوشیده از یخ که برای تولد نوزادان مناسب است می‌گردند و فوک‌های نر نیز به امید پیدا کردن جفت مناسب از راه می‌رسند. زمان تولد نوزادان بر روی یخ از اواخر فوریه آغاز می‌شود و تا اوایل ماه مارس ادامه می‌یابد. بچه فوک‌ها یکی از فریبنده‌ترین و جذاب‌ترین موجوداتی هستند که می‌توان تصورش را کرد. این کوچولوهای بازیگوش با چشمان مشکی و براق، دماغ ذغالی و موی نرم و کرک مانند خود واقعا دوست‌داشتنی هستند.

این نشریه در ادامه مقاله خود خوانندگان را تشویق کرده تا خودشان به این محل بروند و از نزدیک دنیای زیبا اما در حال نابودی نواحی یخ‌زده را ببینند. زندگی این فوک‌ها کاملا به یخ وابسته است و متاسفانه به دلیل تغییرات اقلیمی به شدت با خطر روبرو است.

مقاله در ادامه می‌افزاید: زمانی که بر روی این یخ‌ها پای می‌گذارید به سختی می‌توان پذیرفت که اقیانوسی از آب زیر پایتان قرار دارد. این دنیای یخ‌زده دارای ویژگی‌های خاص خود همچون آسمان کاملا آبی، نور درخشان آفتاب که برف تازه را آب می‌کند، وزش باد که همچون ویولن سل می‌نوازد و دنیای سفیدرنگی که تا چشم کار می‌کند ادامه دارد، می‌باشد.

National Geographic پیشنهاد داده برای تماشای زیبایی‌های طبیعی این ناحیه بین ماه‌های فوریه و مارس عازم سفر شوید. این نشریه همچنین به مخاطبان خود توصیه کرده تا سفر ماجراجویانه با قایق Liveboard را امتحان کنند تا این امکان را داشته باشند که فوک‌ها را هم بر روی یخ و هم در زیر آب ببینند.

نویسنده مقاله در ادامه به هتل Madelinot و تورهای جذابی که با هلیکوپتر برای گروه‌های کوچک برنامه‌ریزی می‌کند، اشاره کرده است.

منبع: Daily Hive