Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

نوجوان کانادایی از سقوط ۱۵۰ متری در کوهستان Oregon جان سالم به در برد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در آستانهٔ سال جدید، نوجوانی به نام Gurbaz Singh اهل شهر سوری از بریتیش کلمبیا، بعد از سقوطی وحشتناک از روی کوه، دچار شکستگی استخوان ران شد ولی زنده ماند.

صفحهٔ حمایتی GoFundMe که برای این پسر ساخته شده، خبر از سقوط ۱۵۰ متری او در تلاش برای رسیدن به بلندترین قلهٔ Hood (بلندترین نقطهٔ کوهستان Oregon) در ۳۰ دسامبر می‌دهد. گورباز سینگ که در فیسبوک خودش را یک کوه‌نورد ۱۶ ساله معرفی کرده، تا کنون به بالای ۹۷ قله صعود داشته است.

دوست او، مِل اولسون، در GoFundMe نوشته: «گورباز یک کوه‌نورد بسیار باتجربه است. خانواده و دوستانش هنوز در بُهتند اما همزمان بابت زنده ماندن او شکرگزاری می‌کنند.»

به گفتهٔ پلیس محلی، اعضای تیم نجات ۴ ساعت بعد از دریافت تماسِ کمک (۹ صبح) خودشان را به سینگ رسانده و او را به پایین کوه منتقل کرده‌اند.

به گفتهٔ دفتر کلانتر منطقه، هر ساله حدود ۱۰,۰۰۰ نفر برای صعود به این قله به اورگن می‌آیند. آقای سینگ از ارتفاعات معروف به Pearly Gates به منطقهٔ پایین‌تری که Devil’s Kitchen نام دارد، سقوط کرده است.

۳۱ دسامبر عمل جراحی روی آقای سینگ انجام گرفت که موفقیت‌آمیز بود و او اکنون در حال سپری کردن دوران نقاحت است. اولسون می‌گوید: «امیدواریم او به زودی بتواند دوباره به علاقهٔ خودش بپردازد.»

هدف مالیِ صفحهٔ حمایتی او در GoFundMe رقم ۲۵,۰۰۰ دلار است که تاکنون حدود ۴,۰۰۰ دلار دریافت کرده است. برخی دوستان او که مبالغی را اهدا کرده‌اند، می‌گویند بهتر است گورباز از این به بعد به تفریح امن‌تری مثل شطرنج مشغول شود.

منبع: Daily Hive