Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

کاهش ۵ میلیارد دلاری ارزش املاک در کلگری نسبت به سال ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در آغاز سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۴۴,۰۰۰ اعلامیهٔ ارزیابی برای صاحبان املاک در کلگری ارسال شده است که بیشتر آنها حاوی خبرهای بد بوده‌اند.

ارزش ملک، مسکونی یا غیرمسکونی، نسبت به ۲۰۱۹ به ترتیب با کاهش ۴ و ۲ درصدی روبرو شده است. این یک کاهش ۵ میلیارد دلاری در ارزش کل املاک شهر کلگری است، که طبق ارزیابی ۲۰۲۰ حالا مجموع ارزش‌شان ۳۰۱ میلیارد دلار است.

مدیر ارزیابی شهر کلگری آقای نلسون کارپا در بیانیه‌اش می‌گوید: «ما در مجموع شاهد کاهش اندکی در بازار املاک مسکونی بوده‌ایم.»

«در حالی که کاهش ارزش ملک‌های مسکونی در سرتاسر شهر تقریبا همسان بوده است، اما به طور کلی املاک گران‌تر با کاهش بزرگتری نسبت به املاک ارزان‌تر روبرو شده‌اند.»

در ارزیابی ۲۰۲۰، ارزش خانهٔ شخصی با ۲۰,۰۰۰ دلار کاهش به ۴۵۵,۰۰۰ دلار رسیده است. ارزش آپارتمان به طور متوسط ۱۰,۰۰۰ دلار کاهش یافته و میانگین آن ۲۴۵,۰۰۰ دلار است.

املاک غیرمسکونی با کاهش کمتری روبرو شده‌اند و تقریبا ۲٪ از ارزش پارسال خود را از دست داده‌اند. اما ارزش دفاتر تجاری ۱٪ بالا رفته که نشانگر بازگشت اعتماد به بازار است.

آقای کارپا می‌گوید: «در بازار غیرمسکونی، افزایش کوچکی را داشته‌ایم. مشاهدهٔ این افزایش حکایت از تقویت نسبی ارزش بازارهای خرده‌فروشی و صنعتی است.»

در نقشهٔ زیر مناطقی که افزایش و کاهش داشته‌اند را می‌بینید:

1920_revenue-neutral-791x1024.jpg

صاحبان املاک در فرجه‌ای ۳ ماهه می‌توانند ارزیابی‌های خود را بازبینی کنند که به آنها فرصت مقایسه با متوسط منطقهٔ خود را می‌دهد.

آقای کارپا می‌گوید: «ما به همهٔ صاحبان املاک توصیه داریم که از این بازه سه ماهه برای چک کردن ارزش املاکشان استفاده کنند.»

فرصت بازبینی ارزیابی‌ها از طرف صاحبان املاک، در ۱۰ مارس به پایان می‌رسد.

منبع: Daily Hive