Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

اعزام 100 نیروی کانادایی برای کمک به مهار آتش در استرالیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از حدود یک ماه پیش تاکنون حدود 100 نفر از نیروهای حرفه‌ای و آموزش‌دیده کانادا برای کمک به خاموش کردن آتش‌سوزی مهیب استرالیا به این کشور اعزام شده‌اند.

تیم پنجم آتش‌نشان‌های کانادایی نیز قرار است همزمان با شدیدتر شدن ابعاد آتش‌سوزی‌ها عازم استرالیا شوند. متاسفانه این آتش‌سوزی‌های گسترده متاسفانه تاکنون باعث نابودی بخش‌های زیادی از اراضی طبیعی و جنگلی این کشور شده است. تخمین زده می‌شود که حدود 480 میلیون حیوان در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استرالیا که از ماه سپتامبر آغاز شده، جان خود را از دست داده باشند.

تیم کانادایی جدید به سه واحد پیشین ملحق خواهد شد که هم‌اکنون در حال کمک به نیروهای استرالیایی هستند. به این ترتیب تا تاریخ 6 ژانویه مجموع نیروهای کانادایی در استرالیا به 95 نفر خواهد رسید.

به گفته CIFFC تیم اعزامی جایگزین اولین گروه از نیروهای کانادایی شامل 21 آتش‌نشان خواهد شد که از تاریخ 3 دسامبر به انجام وظیفه در استرالیا مشغول هستند.

https://www.instagram.com/p/B6Iu5GkDoHm/?utm_source=ig_embed

کیم کانرز مدیر اجرایی CIFFC در اطلاعیه‌ای گفت: سازمان‌های کانادایی در تعطیلات سال نو با جدیت به تلاش خود برای تهیه منابع امدادی بیشتر با هدف کمک به نیروها استرالیایی ادامه دادند. در طول این مدت کمک‌ها حمایتی بسیاری از طرف ما به استرالیا ارسال شده و مراتب همدردی خود با شهروندان این کشور را به دفعات اعلام کرده‌ایم. سازمان‌های کانادایی لحظه‌ای کمکرسانی به همکاران خود در استرالیا را متوقف نکرده‌اند.

به گفته CIFFC هیچکدام از نیروهای اعزام شده در خط مقدم خاموش کردن آتش فعالیت نخواهند داشت. این تیم‌ها وظایف گوناگونی در بخش مدیریت حوادث (IMT) برعهده دارند که از میان آن‌ها می‌توان به بخش فرماندهی، هوانوردی، برنامه‌ریزی، تدارکات و عملیات اشاره کرد.

در بخش دیگری از اطلاعیه منتشر شده آمده: نیروهای آتش‌نشان ما از استان‌های Yukon، بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، کبک، Newfoundland Labrador و Parks Canada به زودی در خاموش کردن آتش به نیروهای استرالیایی کمک خواهند کرد. تیم اعزامی کانادا فعالیت خود را ابتدا در ایالت New South Wales آغاز خواهد کرد.