Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

نقشهٔ گرانی اجاره در شهرهای کانادا، ژانویه ۲۰۲۰

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که ۲۰۲۰ شروع شده، به نظر نمی‌رسد چشم‌اندازی برای توقف روند افزایشی اجاره‌بهای خانه در کانادا وجود داشته باشد.

طبق آمار PadMapper در مجموع ۵ شهر با افزایش، ۶ شهر با کاهش، و ۱۳ شهر با تثبیت قیمت‌ها مواجه بوده‌اند.

در این گزارش می‌خوانیم: «همچنان اجاره‌بها در ۱۰ شهر با افزایش دو رقمی نسبت به ماه مشابه پارسال روبرو بوده است. البته این عدد نسبت به ماه‌های تابستان با کاهش محسوسی همراه بوده است.»

Canadian-Rent-Report-12020-1024x767-500x375.jpg

۳ شهر اول نسبت به دسامبر ۲۰۱۹ تغییری نکرده‌اند، اما مونترال توانسته ویکتوریا را از جایگاه چهارم به زیر بکشد و Barrie با یک پله صعود به جایگاه پنجم رسیده است.

یک‌بار دیگر تورنتو گران‌ترین شهر کانادا از نظر اجاره خانه است. اجاره یک‌خوابه روی ۲,۳۰۰ دلار ثابت مانده و دوخوابه با کاهش ۱.۷ درصدی به ۲,۹۵۰ دلار رسیده است.

در ونکوور که دوم است، اجاره یک‌خوابه به ۲,۱۵۰ دلار کاهش یافته و اجاره دوخوابه با ۱٪ کاهش به ۳,۰۰۰ دلار رسیده است.

بورنابی در بریتیش کلمبیا در جای سوم باقی مانده، اجاره یک‌خوابه با ۱.۸٪ افزایش به ۱,۷۳۰ و دوخوابه بدون تغییر روی ۲,۳۵۰ دلار قرار دارند.

مونترال به جایگاه چهارم آمده، اجاره یک‌خوابه با ۳.۳٪ افزایش به ۱,۵۵۰ دلار و دوخوابه با ۱۰ دلار کاهش به ۱,۹۴۰ دلار رسیده است.

بَری (Barrie) به جمع ۵ شهر گران‌قیمت وارد شده، طوری که اجاره یک‌خوابه با ۴.۸٪ افزایش به ۱,۵۳۰ دلار و دوخوابه با ۳٪ افزایش به ۱,۶۱۰ دلار رسیده است.

از نظر شتاب افزایش، شهر لندن گوی سبقت را از همه ربوده است. اجاره یک‌خوابه با ۵.۴٪ افزایش روبرو شده است. اما ابوتزفورد (Abbotsford) با ۴.۶٪ کاهش بیشترین افت را داشته است.

ارزان‌ترین اجاره این ماه کانادا را می‌توان در سنت جانز (نیوفاندلند) یافت، جایی که اجارهٔ یک‌خوابه ۸۱۰ دلار و دوخوابه ۸۶۰ دلار هزینه دارد.

Group.jpg

منبع: Daily Hive