Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

گرمای آفتاب بار دیگر به کلگری باز می‌گردد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیشبینی‌ها نشان می‌دهند که سرمای سخت ماه ژانویه 2020 در کلگری کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

درحالی که دماهای ثبت شده در هفته گذشته همگی ارقامی پایین‌تر از -25 درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دادند، بر اساس آخرین گزارش Environment Canada بزودی با ورود یک موج هوای گرم‌ از ضخامت یخ‌ها در سطح شهر کاسته خواهد شد.

وقتی از گرم‌ بودن این موج صحبت می‌کنیم صرفا رسیدن به اعداد -10 درجه سانتی‌گراد مدنظر ما نیست بلکه قرار است دمای هوا تا نزدیک به 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر نیز برسد!

این تغییرات دمایی بسیار سریع و چشمگیر خواهد بود و تنها در عرض چند ساعت دما از حدود -23 درجه سانتی‌گراد در روز شنبه به 1 درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز یکشنبه خواهد رسید.

در ادامه هوای کلگری از این نیز گرم‌تر می‌شود و با ورود بیشتر امواج چینوک می‌توان انتظار روزهای آغازین هفته‌ گرم با دماهای 7 و 8 درجه سانتی‌گراد برای دوشنبه و سه‌شنبه را داشت.

روز چهارشنبه قدری از گرما کاسته شده و دما به 6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید. البته در قیاس با دماهای بسیار پایین و قطبی اخیر چنین شرایطی بیشتر به روزهای گرم بهاری شباهت دارد!

هرچند احتمالا زمانی که این خبر را می‌خوانید دما هنوز 23 درجه سانتی‌گراد زیر صفر است، اما فکر کردن به روزهای گرم و آفتابی پیش‌رو بدون شک تحمل سرما را ساده‌تر خواهد کرد.

از آنجایی که همچنان در روز شنبه اخطاریه سرمای شدید Environment Canada برای شهر کلگری برقرار است حتما پیش از خارج شدن از منزل نکات ایمنی لازم را رعایت کنید و در صورت مشاهده هرگونه علائم مربوط به سرما در خود یا دیگران اقدامات مراقبتی مربوطه را انجام دهید.

منبع: Daily Hive