Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

استرالیا حالا درگیر طوفان گرد و غبار، تگرگ و سیلاب است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکشنبه بود که به دنبال یک طوفان شدید همراه با رعد و برق و تندر، یک ابر عظیم از گرد و غبار شهرهایی در نیوساوث ولزِ استرالیا را زیر خود محو کرد.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی روی به توییتر آوردند و تصاویر شوکه‌آور و ویدیوهای این ابر عظیم، با ۳۰۰ کیلومتر پهنا، دست به دست چرخیدند.

این طوفانِ گرد و خاک آنقدر شدید بود که در برخی مناطق خورشید را کاملا پوشاند. طبق گزارش The Weather Network سرعت باد در برخی نواحی به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز رسید.

بیشتر این غبارها شامل خاک سطحیِ مزارع منطقهٔ نیوساوث ولز بودند که به خاطر خشک‌سالیِ این نواحی، به راحتی از سطح زمین جدا و منتقل شده بودند.

اما در شرقِ این ابر غبارآلود، سناریویی متفاوت در جریان بود.

همان طوفان شدیدی که منجر به شکل‌گیری این گردوغبار شده بود، خانه‌ها، ماشین‌ها و دیگر دارایی‌های مردم در مناطق کانبرا و ملبورن را نابود کرده بود.

علاوه بر اینها، بریسبان و کویینزلند نیز درگیر سیلاب شده بودند.

آنطور که پیش‌بینی شده، متاسفانه این شرایط آب‌و‌هوایی بد ادامه‌دار نیز خواهد بود. دفتر هواشناسی استرالیا در توییتی نوشته است:

«یک جبهه هوای سرد و قوی از مناطق جنوبی استرالیا عبور خواهد کرد. درجه هشدار مربوط به خطر آتش‌سوزی در استرالیای جنوبی، ویکتوریا، نیوساوث ولز، و کویینزلند افزایش یافته و احتمال افزایش میزان گرد و غبار هم می‌رود. در پنج‌شنبه (۲۳ ژانویه) نیوساوث ولز و قلمروی پایتختی استرالیا خطر فزایندهٔ آتش‌سوزی، و بادهای غبارآلود قوی را دارند.»

منبع: Daily Hive