Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

معرفی مدل جدید دولت آلبرتا برای ارائه کمک‌هزینه تحصیلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت UCP آلبرتا به تازگی از مدل کمک‌هزینه تحصیلی جدید خود برای حمایت از تحصیلات عالی دانش‌آموزان رونمایی کرده است.

دمتریوس نیکولایدز وزیر آموزش پیشرفته استان روز دوشنبه مدل جدید کمک‌هزینه  تحصیلی آلبرتا را که بر پایه عملکرد تحصیلی افراد عمل می‌کند معرفی کرد و گفت این مدل قرار است از تاریخ 1 آوریل در استان اجرایی شود.

نیکولایدز با اشاره به این‌که این مدل به هیچ عنوان باعث ایجاد حس رقابت نمی‌شود افزود پیش از این نیز چنین برنامه‌هایی در نقاط دیگر جهان اجرا شده است. او در ادامه گفت: تقریبا 35 ایالت آمریکا در ده سال گذشته از برنامه‌های کمک‌ هزینه تحصیلی مبتنی بر عملکرد استفاده کرده‌اند. بسیاری از کشورهای دنیا همچون بریتانیا، بلژیک، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، نروژ و هنگ‌کنگ نیز چنین مدلی را به کار گرفته‌اند و این تنها بخشی از گستردگی نفوذ سیستم مورد بحث ما است.

نیکولایدز اظهار داشت به طور کلی 20 معیار در این مدل وجود دارد که 19 عدد از آن‌ها جهانی خواهد بود و هر مدرسه می‌تواند خودش تصمیم بگیرد که از کدامیک استفاده کند.

او در ادامه گفت: شاخص‌های متعددی پیشبینی شده که دولت آن‌ها را رصد می‌کند. از میان این شاخص‌ها می‌توان به نرخ فارغ‌التحصیلی، نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان، یادگیری تجربی و ثبت‌نام داخلی و بین‌المللی اشاره کرد.

از دیگر شاخص‌ها نیز باید رضایت داشنجویان، کیفیت آموزش و ظرفیت تحقیقاتی را نام برد که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مسئولان دانشگاه کلگری در اظهارنظری که برای خبرگزاری 660 NEWS فرستاده‌اند گفته‌اند که خبر مربوط به مدل جدید آن‌ها را خوشحال کرده و بیان داشتند که در ده سال اخیر همواره یک موسسه داده‌محور بوده‌اند. در این بیانیه آمده: چنین معیار اندازه‌گیری که بر پایه عملکرد عمل می‌کند به طور مستقیم با حوزه‌هایی که دولت آلبرتا به آن‌ها اشاره کرده هماهنگ است و به عنوان بخشی از چارچوب ارائه کمک‌هزینه بر اساس نتایج عمل می‌کند. دانشگاه کلگری در این بخش دارای برتری محسوسی است. به عنوان مثال دانشجویان ما دارای نرخ 94.1 درصدی اشتغال پس از یکسال فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هستند. همچنین ما درآمد خود از بخش تحقیقات را از سال 2014 به این سو 50 درصد افزایش داده و به 487.9 میلیون دلار در سال 2019 رسانده‌ایم.

نیکولایدز به این نکته نیز اشاره داشته که هرچند هر موسسه از معیارهای نسبتا مشابهی برخوردار است، اما ضریب در نظر گرفته شده برای هرکدام از آن‌ها ممکن است متفاوت باشد.

دولت تا دو ماه آینده به برگزاری جلسات مشاوره و بحث خود با مدارس و دانشگاه‌ها درباره شاخص‌های اندازه‌گیری تعیین شده ادامه می‌دهد تا در نهایت به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

منبع: 660 CityNews