Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

درگذشت کوبی برایان در حادثه سقوط هلیکوپتر در کالیفرنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از بهترین ستاره‌های بسکتبالِ تمام دوران، کوبی برایان، اسطورهٔ NBA در سن ۴۱ سالگی در اثر سقوط هلیکوپتر خصوصی‌اش در گذشت.

برایان با هلیکوپتر همراه با پنج نفر دیگر سفر می‌کرد. مقامات تایید کرده‌اند که در این سانحه تمامی سرنشینان کشته شده‌اند، از جمله دخترِ ۱۳ سالهٔ آقای برایان، جیانا.

این هلی‌کوپتر یکشنبه صبح به وقت محلی، در Calabasas از توابع کالیفرنیا سقوط کرده و ۹ نفر کشته شده‌اند. کلانتر محلی می‌گوید: «دسترسی به محل سقوط بسیار دشوار است و از این نظر ما مشکلات جدی داریم. احتمالا بررسی سانحه خیلی طول خواهد کشید.»

دفتر کلانتری به کمک سازمان هوایی فدرال و دفتر امنیت پرواز ملی به تحقیق روی این حادثه مشغولند.

تلاش‌ها برای یافتن بقایای جان‌باختگان ممکن است دو روز به طول بینجامد که به دلیل دشواری‌های جغرافیایی محل سقوط است.

کوبی برایان همراه با دخترش به تماشای مسابقه بسکتبالی می‌رفت که قرار بود جیانا در آن بازی کند. همراه با آنها، مربی تیم بسکتبال Orange Coast College آقای جان آلتوبِلی، همسرش کِری و دخترش آلیسا، و برادر آقای آلتوبلی بودند. آلیسا و جیانا هم‌تیمی بودند.

مِه محلی در صبح حادثه

این حادثه در شرایط جوی مه‌آلود همراه با ابر و کاهش دید خلبان رخ داده است. سخنگوی اداره پلیس لوس‌آنجلس می‌گوید که اوضاع هوا زیر استاندارد مجاز برای پرواز بوده و حتی هلیکوپترهای پلیس هم از پرواز منع شده بودند.

در عکس‌های پس از حادثه نیز می‌توان مِه محلی را به خوبی دید.

شاهدان عینی می‌گویند که هلیکوپتر با سرعت زیادی در حال سقوط بوده و به شدت با دامنهٔ تپه‌ای در نزدیکی یک جاده برخورد کرده است.

ملتی در شوک و غم

200126192305-01-kobe-bryant-death-reactions-super-169.jpg

کوبی برایان، متولد فیلادلفیا، از سن پایین استعداد فراوانی در بسکتبال داشت و به زودی توانست خود را ثابت کند و در زمرهٔ اسطوره‌های بسکتبال قرار بگیرد. او سال‌ها در تیم Los Angeles Lakers بازی کرد و ۵ بار به قهرمانی NBA دست یافت.

او پارسال به طور مشترک برندهٔ اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن نیز شده بود. از کوبی برایان، همسرش ونسا، و سه دختر به نام‌های ناتالی، بیانکا و کاپری به یادگار مانده است—جوان‌ترین فرزند او در ژوئن به دنیا آمده بود.

به روز رسانی: طبق اعلام پلیس لوس‌آنجلس تعداد کشته شدگان این حادثه ۹ نفر بوده است.

منبع: Daily Hive