Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

دومین مورد ابتلا به کروناویروس در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت اونتاریو اعلام کرده نتیجه آزمایش همسر اولین فرد مبتلا به کروناویروس در این استان که در آزمایشگاه بهداشت عمومی اونتاریو انجام شده مثبت بوده است.

این فرد اعلام کرده از زمانی که همراه همسر خود به تورنتو آمده در انزوای کامل و خودخواسته قرار داشته است.

دکتر دیوید ویلیامز مدیر پزشکی ارشد اداره بهداشت در اینباره گفت: ما در حال همکاری با آن دسته از کارکنان اداره بهداشت تورنتو هستیم که در این مدت به طور دائم با این افراد در ارتباط بوده‌اند. دانستن این موضوع که بیمار جدید در تمام این مدت کاملا در انزوا بوده باعث شده تا خطر ابتلای شهروندان اونتاریو به کروناویروس همچنان اندک باقی بماند.

به گفته مسئولان دولتی هم‌اکنون 9 نفر به دلیل احتمال ابتلا به کروناویروس تحت نظر هستند.

روز شنبه دولت استانی اولین مورد ابتلا به کروناویروس را تایید کرد و گفت این فرد در بیمارستان Sunnybrook تورنتو نگهداری می‌شود.

آن‌ها در گزارش خود اعلام کردند بیمار مذکور یک مرد با سن بیش از 50 سال است که بر اساس سوابق سفرهای اخیرش به تازگی در شهر ووهان چین حضور داشته و پس از مثبت اعلام شدن نتایج آزمایش سریعا تحت مراقبت و قرنطینه قرار گرفته است.

در ادامه گزارش آمده: همان ابتدا آزمایشات و معاینات پزشکی انجام گردید و نمونه‌ها برای تایید نهایی به آزمایشگاه بهداشت عمومی اونتاریو ارسال شدند. روز شنبه 25 ژانویه این آزمایشگاه تایید کرد که نتایج آزمایش‌ها مثبت بوده و بیمار مذکور به کروناویروس مبتلا است.

مسئولان اعلام کرده‌اند شرایط این بیمار در حال حاضر پایدار است و انجام آزمایش‌های بیشتر بر روی او ادامه دارد.

اداره بهداشت عمومی تورنتو گفته این مرد اخیرا در تاریخ 22 ژانویه با پرواز CZ311 خطوط هوایی China Southern از ووهان به گوانجو و سپس به تورنتو پرواز داشته است.

اداره بهداشت عمومی تورنتو گفته‌های مسئولان استانی مبنی بر پایین بودن خطر شیوع این بیماری در میان ساکنین شهر تورنتو را تایید کرده است. در حال حاضر این بیمار در شرایطی پایدار و در بیمارستان نگهداری می‌شود.

دکتر جروم لیز مدیر پزشکی بخش پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی روز شنبه در اطلاعیه‌ای گفت: از زمان شیوع بیماری SARS در سال 2003 تاکنون دانش ما بسیار بیشتر شده و همین موضوع سبب گردیده تا برای شرایط اینچنین کاملا آماده باشیم. ما با انجام معاینات معمول و سیستماتیک خود توانستیم به سرعت بیمار مذکور را شناسایی و نمونه‌های موردنظر او را بررسی کنیم و اقدامات احتیاطی را کاملا انجام دهیم. ما به توانایی‌های خود برای کنترل و جلوگیری از شیوع عفونت در شهر کاملا اطمینان داریم.

مسئولان بیمارستان Sunnybrook اعلام کرده‌اند همچنان کلینیک‌ها و بخش‌های مختلف بیمارستانی باز هستند و به فعالیت‌‎های معمول خود ادامه می‌دهند. آن‌ها می‌گویند این بیمارستان برای مراجعه بیماران و سایر افراد کاملا ایمن و بی‌خطر است.

آخر هفته‌ای که گذشت مسئولان استانی وبسایتی مختص کروناویروس در اونتاریو راه‌اندازی کردند.

به گفته دولت کانادا علائم این بیماری شامل تب، سرفه و مشکلات تنفسی است و اکثر موارد مشاهده شده از بیماری افراد به بازار غذاهای دریایی Hunan (با نام‌های Wuhan South China Seafood City و South China Seafood Wholesale Market نیز شناخته می‌شود) مراجعه کرده بودند.

با اینحال برخی از بیماران نیز در این بازار حضور نداشته‌اند و همچنان منشاء بیماری ناشناخته باقی مانده است. پس از انتشار گزارش‌های اولیه مسئولان چینی این بازار را از تاریخ 1 ژانویه به منظور پاکسازی و عفونت‌زدایی تعطیل کردند.

در اطلاعیه دولت فدرال آمده: مسئولان بهداشتی چین و سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده‌اند انتقال این ویروس از انسان به انسان نیز مشاهده شده است. با اینحال هیچگونه شواهدی مبنی بر این‌که در حال حاضر این ویروس به سادگی بین انسان‌ها انتقال پیدا می‌کند وجود ندارد. هم‌اکنون خطر ابتلا به کروناویروس در میان مسافران و شهروندان کانادا پایین است.

منبع: Daily Hive