Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

تایید اولین مورد ابتلا به کروناویروس در بریتیش‌کلمبیا (اطلاعات تکمیلی)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اولین مورد ابتلا به کروناویروس در شهرونکوور شناسایی شد.

در بیانیه مشترکی که صبح دیروز دکتر بانی هنری مسئول بهداشت بریتیش‌کلمبیا و آدریان دیکس وزیر بهداشت استان منتشر کردند آمده: هدف از انتشار این اطلاعیه آن بوده که به شما اعلام کنیم اواخر وقت روز گذشته دریافتیم که اولین مورد از ابتلای شهروندان بریتیش‌کلمبیا به کروناویروس تایید شده است.

این مرد حدودا 40 ساله هفته گذشته برای انجام یک ماموریت کاری به ووهان چین سفر کرده بود.

فرد مذکور ساکن ناحیهHealth  Vancouver Coastal است. این منطقه شامل ونکوور، ریچموند، North و west ونکوور، مناطق حاشیه بزرگراه Sea-to-Sky، Sunshine Coast و BC’s Central Coast می‌شود.

هنری درباره جزئیات این خبر گفت: روز یکشنبه 26 ژانویه این فرد پس از دریافت پیام منتشر شده از طرف اداره بهداشت عمومی  با یکی از مراکز بهداشتی تماس گرفته و به آن‌ها اطلاع داده که اخیرا به شهر ووهان در چین سفر کرده و برخی از علائم کروناویروس را در خود مشاهده کرده است. این فرد در ادامه گفت برای انجام آزمایشات و مراقبت‌های بیشتر به مراکز درمانی مراجعه خواهد کرد. در ادامه و پس از اجرای پروتکل‌های مربوطه تیم بهداشتی به مسئول مرکز بهداشتی Vancouver Coastal Health اطلاع‌رسانی می‌کند و نمونه‌های آزمایشات انجام گرفته را در اختیار او قرار می‌دهند. پس از انجام بررسی‌ها نتیجه ابتلای بیمار به کروناویروس مثبت اعلام شده است. هم‌اکنون مسئولان بهداشت عمومی با این بیمار به طور دائم در ارتباط هستند و او در خانه خود در قرنطینه قرار دارد.

دکتر هنری می‌گوید که این فرد کاملا از شیوع پیدا کردن بیماری که در چین مطلع بوده و از زمان بازگشت به کانادا به صورت خودخواسته خود را در خانه محبوس کرده است. او پیش از مراجعه به مرکز درمانی اصلا از خانه خارج نشده و تمام اقدامات احتیاطی لازم که همه ما از آن‌ها اطلاع داریم را انجام داده است.

خانم هنری همچنین افزود که در طول این مدت او با افراد محدودی از جمله اعضای خانواده خود تماس داشته و در حال حاضر VHC از این افراد نیز انجام گرفته و اطمینان پیدا خواهیم کرد که این آزمایشات برای تمام افرادی که نگران ارتباط با بیمار و ابتلا به کروناویروس هستند انجام خواهد گرفت.

این فرد در هنگام پرواز هیچ نوع علائمی از بیماری نداشته است. خانم هنری می‌گوید: هیچ خطری کسانی را که پیش از بروز علائم با بیمار در ارتباط و تماس بوده‌اند را تهدید نمی‌کند.

او افزود که آزمایش دوم بر روی نتایج آزمایشگاهی موجود قرار است در آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی در وینیپگ انجام گیرد. نتایج حاصل شده تا زمانی که در آزمایشگاه وینیپگ تایید نشده باشند احتمالی فرض می‌شوند. قرار است تا چند روز آینده دومین آزمایش نیز بر روی نتایج این بیمار انجام شود.

هنری و دیکس هر دو تاکید کرده‌اند که خطر گسترش کروناویروس در استان بریتیش‌کلمبیا همچنان پایین است.

در اطلاعیه این دو آمده: تمامی اقدامات احتیاطی به منظور جلوگیری از انتشار این عفونت در استان در حال انجام هستند. ما دارای چندین سیستم هستیم که برای شناسایی بیماران و انجام اقدامات اولیه ضروری فعالیت می‌کنند تا از گسترش هرگونه بیماری عفونی خطرناک در بریتیش‌کلمبیا جلوگیری کنیم.

مرکز کنترل بیماری بریتیش‌کلمبیا (BCCDC) یک آزمایش شناسایی برای بیماری کروناویروس طراحی کرده و در حال همکاری با کارکنان و کادرهای درمانی است تا مطمئن شود تمام موارد احتمالی ناقل این ویروس به سرعت و دقت شناسایی خواهند شد.

در وبسایت BCCDC گفته شده که خطر این بیماری برای اهالی بریتیش‌کلمبیا همچنان پایین است اما اقدامات نظارتی و احتیاطی به شدت در حال اجرا شدن هستند.

تا تاریخ 30 ژانویه 2020 تعداد 7،783 مورد تایید شده از ابتلا به کروناویروس در سرتاسر دنیا شناسایی شده که 7،678 مورد از آن‌ها در استان‌های مختلف چین حضور دارند. علاوه بر این تعداد 170 مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری نیز گزارش شده که تمامی آن‌ها در کشور چین رخ داده‌اند و 133 مورد از مبتلایان به کروناویروس نیز بهبود پیدا کرده‌اند

اولین مورد ابتلا به کروناویروس در ماه دسامبر 2019 در ووهان چین گزارش شد. به گفته BCCDC این بیماری جدید شباهت زیادی به سایر بیماری‌های تنفسی دارد و علائم آن عبارت از تب، سرفه خشک، گلو درد و سرگیجه هستند.

کروناویروس در کانادا

در روز دوشنبه هفته گذشته اولین مورد تایید شده ابتلا به کروناویروس و یک مورد احتمالی دیگر در تورنتو کانادا گزارش شدند. سپس مسئولان استانی اونتاریو اعلام کردند که نتایج آزمایش همسر این بیمار مبتلا به کروناویروس نیز مثبت اعلام شده است.

هر دوی این افراد در میانه 50 سالگی هستند و اخیرا به ووهان سفر داشته‌اند.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت و درمان کبک سه نفر در این استان به دلیل احتمال ابتلا به کروناویروس مورد آزمایش و بررسی‌های درمانی قرار گرفته‌اند.

شما می‌توانید آخرین خبرها درباره شیوع این بیماری در کشور را در وبسایت دولتی کانادا مشاهده کنید.

در واکنش به این اتفاقات دولت کانادا اخطاریه‌هایی برای مسافرت به بخش‌هایی از چین صادر کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه کانادا شهروندان این کشور باید از سفر به استان Hubei از جمله شهرهای ووهان، Huanggang و Ezhou اکیدا اجتناب کنند. این اخطار به دلیل اعمال محدودیت‌های سنگین مسافرتی به منظور محدود کردن شیوع کروناویروس و جلوگیری از انتشار آن صادر شده است.

دولت فدرال گفته که در تاریخ 22 ژانویه مسئولان دولتی چین از شهروندان خود خواسته‌اند تا از هرگونه سفر غیرضروری به شهر ووهان و استان Hubei یا از این نواحی به نقاط دیگر چین، با هدف ممانعت از انتشار بیشتر کروناویروس، جلوگیری کنند.

فرانسوا-فیلیپه شامپاین وزیر امور خارجه کانادا گفته که دولت به طور کامل در جریان رویدادهای اخیر است و امکانات موردنیاز برای مقابله با این بیماری را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد.

نقشه آنلاین و زنده از وضعیت انتشار کروناویروس در سرتاسر دنیا را می‌توانید در این آدرس مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive