Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

گزارش: ۴۳٪ از آلبرتایی‌ها قربانی نوعی از آزار جنسی هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این آمار غافلگیرکننده اخیرا توسط «انجمن خدمات تجاوز جنسی آلبرتا» (AASAS) منتشر شده است.

طبق این تحقیق که در سال ۲۰۱۹ انجام شده، تقریبا ۴۳٪ از مردم آلبرتا در طول عمر خود به نوعی قربانی تجاوز یا سوءاستفادهٔ جنسی بوده‌اند.

در این تحقیق ۱,۵۰۰ نفر از مناطق مختلف کانادا شرکت کرده‌اند و معلوم شده که ۴۵٪ از افراد بالغ این تجربهٔ تلخ را از سر گذرانده‌اند—وقتی این را در کنار آمار ۳۴ درصدی سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی بگذاریم، AASAS تخمین می‌زند که ۱.۸ میلیون نفر از اهالی آلبرتا در طول عمرشان مورد سوءاستفادهٔ جنسی قرار گرفته‌اند.

به گفتهٔ مدیرعامل AASAS، خانم دبرا تاملینسون، «سوءاستفاده جنسی تبدیل به مسئله‌ای از جنس اپیدمی در حوزه سلامت و ایمنی شده است.»

«مردم آلبرتا سابقه‌ای طولانی از کمک به یکدیگر و پشتیبانی در زمان‌های سخت دارند. افرادی که قربانی سوءاستفاده‌اند اعضای خانواده، دوستان یا همکاران ما هستند و تک تک ما نقشی در حمایت از آنها داریم.»

از بین بزرگسالان، دو-سوم خانم و یک سوم مرد بوده‌اند.

این تحقیق نشان داده که ۴۴٪ از خانم‌ها و ۲۴٪ از آقایان در سنین زیر ۱۸ سال مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. همچنین معلوم شده که در بیشتر موارد، کودکان توسط یک غریبه مورد آزار قرار نگرفته‌اند، بلکه مردی از بین آشنایان به آنها آسیب رسانده است.

child-sexual-assault.png

اولین تجاوز معمولا بین سنین ۶ تا ۱۱ سال انجام شده است.

اما در مورد آزار جنسی در سنین بزرگسالی، ۲۸٪ از افراد می‌گویند که بعد از ۱۸ سالگی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. این در مورد ۴۱٪ از زنان و ۱۷٪ از مردان صدق می‌کند.

وزیر فرهنگ، تنوع فرهنگی و وضعیت زنان، خانم لیلا شارون آهیر می‌گوید که برای مبارزه با این پدیدهٔ خشونت‌آمیز بایستی ابتدا چشم‌انداز جامعه را به درستی تصویر کرد.

«ناراحت‌کننده است که این تعداد از مردم آلبرتا مورد آزار یا تجاوز قرار گرفته‌اند. دولت ما باید از این اطلاعات جدید استفاده کند و همکاری‌های خود با سازمان‌های اجتماعی را تقویت کند تا بهتر بتوانیم تاثیر آن را درک کنیم، و به کمک قربانیان بیاییم و به خشونت جنسی پایان بدهیم.»

sexual-asault.png

این گزارش نشان داده که دو سوم از افراد، شخصا از نزدیک یک قربانی را می‌شناسند. ۵۷٪ از آنها تجاوز جنسی را یک مشکل بزرگ می‌دانند و ۴۰٪ گفته‌اند که حمایت‌های ارایه شده به قربانیان کافی نیست.

شما می‌توانید گزارش کامل را در وبسایت AASAS بخوانید.

منبع: Daily Hive