Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

انجام عمل‌ جراحی در کیلینیک‌های خصوصی آلبرتا افزایش می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت استانی آلبرتا قصد دارد تعداد موارد جراحی‌ در کیلینیک‌های خصوصی را با هدف کم کردن زمان انتظار بیماران افزایش دهد.

مسئولان استان به تازگی اعلام کردند که در حال بررسی درخواست کیلینیک‌هایی هستند که گمان می‌کنند می‌توانند خدمات جراحی را خارج از محیط بیمارستان ارائه دهند.

تیلور شاندرو وزیر بهداشت و درمان آلبرتا در اینباره گفت: ما علاقه‌مند هستیم تا در صورت موافقت کیلینیک‌ها این خدمات را با هدف افزایش دسترسی شهروندان، در خارج از بیمارستان‌ها ارائه دهیم. ما قصد داریم از محیط و امکانات بیمارستان‌ها و کیلینیک‌های خصوصی در کنار هم استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین خدمات درمانی را به شهروندان آلبرتا ارائه دهیم و میزان دسترسی آلبرتایی‌ها به خدمات جراحی را به بالاترین میزان در کشور کانادا برسانیم.

مسئولان استانی برای همکاری با کیلینیک‌های خصوصی قراردادهایی طراحی خواهند کرد تا بیمه درمانی استانی بیماران بتواند هزینه‌های جراحی را پوشش دهد.

با اینحال ساندرا آزوکار مدیر اجرایی Friends of Medicare که درباره مراقبت‌های درمان عمومی مشاوره می‌دهد می‌گوید این اقدام تنها یک تلاش ناامیدکننده در راستای خصوصی‌سازی است. او در مصاحبه با دیلی‌هایو گفت: هرگاه شما با یک سازمان خصوصی در ارتباط باشید هدف نهایی تنها رسیدن به سود است. متاسفانه در این میان نیز گاهی نیازها و ایمنی بیماران در خطر قرار می‌گیرند.

او همچنین نگران است کیلینیک‌های خصوصی تنها در مناطقی با تراکم جمعیتی بالا فعال باشند و وضعیت دسترسی شهروندان آلبرتا در نواحی روستایی بهبود نیابد.

سال گذشته 40،000 جراحی در 42 کیلینیک خصوصی آلبرتا انجام شد. این رقم 14 درصد از کل موارد جراحی در استان است.

در حال حاضر انجام عمل‌های جراحی در مراکز غیربیمارستانی تنها جراحی‌های سطحی با خطر پایین را شامل می‌شود. مسئولان خدمات درمانی آلبرتا در تلاش هستند تا برخی از جراحی‌های سنگین‌تر همچون جراحی تعویض مفصل ران یا زانو را نیز در خارج از بیمارستان‌ها انجام دهند.

طبق اعلام مسئولان استانی کیلینیک‌ها تا تاریخ 28 فوریه 2020 فرصت دارند تا علاقه‌مندی خود را به آن‌ها اعلام کنند.

منبع: Daily Hive