Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

امید کانادایی‌های قرنطینه شده در چین، به دولت کانادا ست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمارهای جدید حکایت از ابتلای ۱۴,۵۵۰ نفر به ویروس کرونا دارند. در این بین ۳۵۰ نفر فوت کرده‌اند، ۲,۱۱۰ نفر در وضع بحرانی‌اند و ۳۲۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اما خانوادهٔ خانم کانادایی که در ووهان (مرکز شیوع کرونا) گیر افتاده، داستانی متفاوت از بقیه مردم کانادا دارند.

امیلی چِن که دختر این خانم است، می‌گوید که چه بهتر دولت کانادا هر چه سریع‌تر شهروندانش را به کشور برگرداند. به نظر او: «هر چه آنها بیشتر در چین بمانند، وضعشان خطرناکتر می‌شود.»

مادر خانم چِن، که شهروند کانادا ست اواخر سپتامبر به چین سفر کرد. او در حال بازدید از استان Hubei بود که همزمان با شیوع کرونا در ووهان گیر افتاد، زیرا دولت چین شهر را در قرنطینه کامل قرار داد تا جلوی پخش شدن ویروس را بگیرد.

تا این لحظه ابتلای ۴ نفر در کانادا به این ویروس کانادا تایید شده است؛ سه نفر در اونتاریو و یک نفر در بریتیش کلمبیا.

دولت فدرال کانادا چهارشنبه اعلام کرد که در حال آماده‌سازی یک پرواز چارتری ست تا کانادایی‌ها را به خانه برگرداند. طبق تخمین‌ها تقریبا ۲۰۰ کانادایی در چین گیر افتاده‌اند و نیازمند راهی برای برگشت به خانه‌اند.

نیاز به غذا و دارو

امیلی چِن می‌گوید که مادرش از قبل مشکلات جسمی داشته و باید دارو و درمان مناسب در اختیارش باشد.

مادر او فعلا در آپارتمان یکی از دوستانش گیر افتاده و بیرون نمی‌رود تا با مبتلایان به ویروس تماس پیدا نکند. امیلی می‌گوید:

«اگر هواپیمای چارتر به زودی به چین نرسد، شاید او برای تهیه دارو و غذا مجبور به ترک خانه شود. ما مدام به او می‌گوییم از خانه بیرون نرود، آن بیرون خیلی خطرناک است.»

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا می‌گوید که زمان‌بندی این پرواز هنوز قطعی نیست. خانواده چِن وضعیت آشفته‌ای دارند زیرا برنامهٔ دولت برای نجات مادرشان و بقیه کانادایی‌های محبوس در چین، نامعلوم است.

حاضر به قرنطینه

امیلی چِن می‌گوید: «به نظر من بهتر است که هر چه زودتر آنها را به خانه بیاورند.» حتی از قول مادرش می‌گوید که او حاضر به قرنطینه در خاک کانادا ست تا خطری متوجه دیگران نشود.

خانوادهٔ چِن هر روز با مادر ۵۰ ساله‌شان تماس می‌گیرند و می‌گویند که او روحیه‌اش را نباخته است. امیلی می‌گوید: «واقعا کاری از دست ما بر نمی‌آید چون دستمان از آنجا کوتاه است.» همه امید آنها دولت کانادا ست.

منبع: CBC News