Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

گونه جدیدی از شفق‌های قطبی در فنلاند مشاهده شدند + ویدئو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سالانه مسافرین زیادی از فاصله‌های دور و نزدیک برای دیدن یکی از دیدنی‌ترین پدیده‌های طبیعی جهان یعنی شفق‌های قطبی به فنلاند سفر می‌کنند.

به همین خاطر، با گذشت سال‌های متمادی حالا فنلاند تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مقصدها برای تحسین نمایش عرفانی نورها شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با پدیده شفق‌های قطبی، مطلب شفق‌های قطبی چیست را در مجله پیکوبینو مطالعه بفرمایید.

در این میان آنچه ممکن است که شما از آن خبر نداشته باشید، این است که این نورها در دنیا نظیر ندارند.

طبق گفته‌های اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا، شفق‌های قطبی همانند اثر انگشت‌های طبیعت بر جو نوری هستند که آن را تبدیل به پدیده‌ای فیزیکی در نزدیک به جو زمین کرده است.

حال کشف گونه جدید از شفق‌های قطبی، پدیده‌ای نادر است که دانشمندان بر اساس دیده‌های شهروندان شهر است و (STEVE)، هاله‌های نورانی متمایل به صورتی رنگ که از پدیده‌ای علمی که حاصل رانش یونوسفر هستند، با چشم غیر مسلح مشاهده کرده‌اند.

البته شهروندان این منطقه، در تاریخ 7 اکتبر سال 2018، چندین عکس دیجیتالی را از تپه‌های مختلف سوئد و فنلاند گرفته و ثبت کرده‌اند. در حال حاضر، دانشمندان اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا یک روش خاص برای رمزگشایی علت وجود این نورهای جدید ارائه نموده‌اند.

دانشمندان AGU می‌گویند که: مشاهدات شهروندان در شناسایی این گونه جدید از شفق‌های قطبی بسیار تأثیرگذار بوده است. ثبت دقیق مشاهدات به وسیله مردم عادی باعث شده تا ما با قسمتی از جو ناشناخته زمین آشنا شویم و از آن رمزگشایی کنیم.

دانشمندان AGU همچنین افزودند که این مشاهدات فرصت جدید برای بررسی اتصالات جوی یونوسفر و ترموسفر است.

کسانی که بر روی این پروژه کار می‌کنند درباره آن می‌گویند که: این بسیار امیدوار کننده است که مردم هم به پدیده‌های فیزیکی علاقه‌مند شوند و به کشف پدیده‌های علمی، رغبت بیشتری نشان دهند.

منبع: dailyhive