Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

ژانویه ۲۰۲۰ ابری‌ترین ژانویهٔ هفت سال اخیر کانادا بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر ژانویه ۲۰۲۰ در ذهن شما با احساس گرفتگی، تیرگی و تاریکی ثبت شده است، کمتر غصه‌دار باشید چرا که تنها نیستید، آب و هوای ژانویه در بسیاری از مناطق کانادا همین وضع را داشت.

طبق گزارش جدیدی که Weather Network منتشر کرده، ماه قبلی یکی از ابری‌ترین ژانویه‌های ۷ سال اخیر در بسیاری از شهرهای کانادا بوده است.

در این گزارش می‌خوانیم: «هوای ابری، آسمان بیشتر شهرهای کانادا را پوشانده بود، آنقدر تیره و تار که می‌شود گفت از ژانویه ۲۰۱۳ تا امروز سابقه نداشته است.»

ونکوور

از نظر آماری، ژانویه همیشه ابری‌ترین ماهِ سال برای ونکور بوده و البته بارانی‌ترین هم، طوری که میانگین بارش ماهانه به ۱۶۸ میلیمتر می‌رسد.

به گفتهٔWeather Network ونکوور در ژانویه امسال ۹۰٪ مواقع هوای ابری داشته است.

کلگری

هر چند این ژانویه در کلگری «مثل ونکوور» ابری نبود اما تقصیرکار در ایجاد این همه ابر، هوای کم‌فشار اقیانوس آرام بود که به ساحل غربی می‌آمد و رطوبت را روی کوه‌های راکی خالی می‌کرد، و گاهی هم بادهای شدید شرقی را پدید می‌آورد.

اما برسیم به ابرها. کلگری در ژانویه پوشش ابر ۶۶ درصدی داشت. پس هوای اینجا مثل ونکوور—و تورنتو— غم‌انگیز نبوده است.

تورنتو

ژانویه ۲۰۲۰ دومین ژانویهٔ پرباران تورنتو تا امروز بوده است. پدیده‌ای ناشی از هوای گرفته با ابرهای سنگین. در ژانویه جنوب اونتاریو هدفِ یک طوفان فعال قرار گرفت که چندین بار تعطیلات آخر هفته را با برف و باران سنگین همراه کرد، و در نتیجه میزان تابش آفتاب را پایین آورد.

آنطور که Weather Network گفته، در ژانویه آسمان تورنتو ۸۱٪ مواقع ابری بوده است.

Screen-Shot-2020-02-03-at-12.38.13-PM.png

امیدواریم فوریه روی خوشی به آفتاب نشان دهد.

منبع: Daily Hive