Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

مقامات بهداشت، احتمال ابتلا دومین نفر به کروناویروس در بریتیش کلمبیا رو تایید کردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از تایید اولین مورد از ابتلا به کرونا ویروس در بریتیش کلمبیا، مقامات ارشد سازمان بهداشت شهر ونکوور دومین مورد از ابتلا به ویروس کرونا را در این استان تایید نمودند.

بان هنری که مسئول سازمان بهداشت استان بریتیش کلمبیاست در یک کنفرانس خبری اعلام نمود که: دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا، زنی ۵۰ ساله است که در منطقه ساحلی ونکوور زندگی می‌کند. وی در ادامه افزود: چند روز پیش این خانم بیمار شد و به بیمارستان مراجعه کرد تا این که همین اخیرا، نتیجه آزمایش‌های او مثبت اعلام شد.

همچنین از نظر او بیماری این زن قطعی است ولی با این حال، نمونه‌های آزمایش او به آزامایشگاه ملی در وینیپگ ارسال شده است.

بان هنری در اینباره می‌گوید که: این زن آزمایشات دقیقی به عمل آمده و من کاملا مطمئنم و انتظار دارم که جواب نتایج این آزمایشات مجددا مثبت باشد.

هنری درباره منشا بیماری این زن می‌گوید که او از شهر ووهان چین که منبع شروع این بیماری خطرناک بوده، مهمانی داشته که هنوز هم در خانه این خانم به سر می‌برد. به همین خاطر مقامات مسئول درصدد هستند تا کلیه اعضای خانواده را مورد آزمایش و بررسی قرار دهند.

هنری در زمینه مهمان این خانم از ووهان می‌گوید که او قبل از قانون اعمال محدودیت پرواز از چین، ووهان را ترک کرده اما با این حال این شخص ارتباط و تماسش با اعضای این خانواده را به حداقل‌ترین حالت ممکن رسانده بوده است.

برآورد آقای هنری درباره این اتفاق این است که؛ بروز این مورد برای آنها غیر منتظره نیست. به هر حال مامورین سازمان بهداشت تابع سیستمی خاص با مقررات از پیش تعیین شده است و وظیفه دارد مردم را مورد بررسی قرار داده تا از شیوع و انتقال ویروس‌هایی همچون کرونا، آنفولانزا و بیماری‌هایی از این قبیل، جلوگیری کنند.

همچنین او افزود که تمامی مقامات سازمان بهداشت ونکوور در حال تماشا و بررسی وضعیت فعلی جهان در برابر این بیماری هستند و آنها حاضرند تا با همتایان خود در سراسر کانادا همکاری کنند تا خطر انتقال بیماری و فراگیری آن را در قدم اول در این کشور کاهش دهند. به گفته او، در فصل حاضر در بریتیش کلمبیا، مردم زیادی و علی‌الخصوص کودکان خردسال به بیماری آنفولانزا مبتلا می‌شوند و این خود بستری برای ضعف بدن و ابتلا به این بیماریست و به همین خاطر باید کاملا هوشیار باشیم. البته از آنجایی که شروع این بیماری در چین بوده، تست اولین واکسن‌های کروناویروس در چین آغاز شده که شما می‌توانید در پیکوبینو درباره آن مطالعه بفرمایید.

خبر ابتلا این زن در حالی اعلام شد که قبل‌تر مقامات استان بریتیش کلمبیا اعلام کرده بودند که ۳۴ مورد احتمالی مبتلا به کروناویروس را تحت آزمایش و بررسی خود قرار داده‌اند.

البته در حال حاضر از این تعداد که ۲۹ نفرشان احتمال بیشتری برای ابتلای آنان به این بیماری وجود داشت، با به روز شدن اطلاعات و آزمایشات تعدا بیشتری به ان ها افزوده شده است.

تاکنون مسئولان بریتیش کلمبیا، ۱۳۹ نفر را که مشکوک به ابتلا به کروناویروس هستند را برای آزمایش تایید کرده‌اند.

از بین این تعداد، ۹۰ نفر آزمایشتشان برای ارسال به آزمایشگاه ملی وینپینگ تایید شده است.

در حال حاضر، ۱۲ مورد از کسانی که مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده‌اند، نتیجه آزمایشاتشان در آزمایشگاه انتاریو منفی بوده ولی آنها هنوز در دسته کسانی که باشد آزمایشات ملی بدهند، قرار نگرفته‌اند.

تا الان ابتلا رسمی ۴ نفر به این بیماری تایید شده که از بین آنها، ۳ نفر در انتاریو بوده و ۱ نفر هم در بریتیش کلمبیا زندگی می‌کند. اولین کسانی که در بریتیش کلمبیا به این بیماری مبتلا شدند، زن و شوهری در اونتاریو هستند که در اواسط دهه پنجم زندگی خود هستند. یکی از این زوج در بیمارستان و دیگری در حال حاضر در خانه به سر می‌برد.

سومین مورد از مبتلایان به این ویروس در اونتاریو، خانمی ۲۰ ساله است که در وضعیت خوبی به سر می‌برد و تقریبا بهبود یافته است. همچنین پیشنهاد می کنیم که در مجله پیکوبینو درباره ویروس کرونا بیشتر بخوانید.

منبع: dailyhive