Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

تیم فوتبال زنان کانادا جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را پیدا کردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا توانست در رشته فوتبال زنان، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دریافت نماید.

البته برای راه یافتن به این مسابقات، کمی کار برای تیم فوتبال زنان کانادا سخت بود. این تیم به پیروزی در برابر کاستاریکا نیاز داشت و در غیر این صورت، راهی بازی‌های حذفی در برابر گروه‌های آمریکای مرکزی می‌شد که پیروزی در برابر آنها کاری به مراتب سخت‌تر و دشوارتر بود.

در این بازی بالاخره در دقیقه ۷۲ این بازی، جوردین هویت‌ها (Jordyn Huitema) ۱۸ ساله توانست تا گل قهرمانی کانادا در این بازی را به ثمر برساند.

در نیمه دوم بازی، دن رز (Deanne Rose) با پاس انتقالی که به چیلی وک (Chilliwack) داد، توانست تا کانادا را دوباره به بازی بازگرداند.

هویت‌ها درباره این پیروزی و راهیابی به مسابقات توکیو گفته است که: ما بازیکنان ماهر زیادی داریم که می‌توانیم با استفاده از مهارت آنها، بازی خوبی را در برابر حریفان خود ارائه نماییم. در این تیم همه ۱۰۰ درصد خود را به نمایش می‌گذارند. من فکر می‌کنم که در این بازی من و هم بازیانم نشان دادیم که تا چه حد انرژی داریم و تشنه پیروزی هستیم. ما تا سوت پایان بر روی بازیکنان تیم حریف فشار آوردیم.

کاپیتان تیم فوتبال زنان کانادا، کریستن سینکلر (Christine Sinclair) درباره این بازی گفت: بازی در برابر کارستاریکا کار دشواری بود اما بالاخره ما توانستیم تا بر جریان بازی مسلط شویم. در این بازی ما پس از گل برتری، کاملاً در لاک دفاعی فرو رفتیم چون نمی‌خواستیم تا این پیروزی را با هیچ چیز دیگری عوض کنیم. او درباره راهیابی تیمش به المپیک ۲۰۲۰ گفت: رفتن به المپیک موضوعی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و افتخارش تا ابد با ما خواهد بود. ما می‌خواهیم نتیجه‌ای متفاوت‌تر از هر زمان دیگری رقم بزنیم و منتظر بهترین فرصت‌ها هستیم.

این چهارمین بار است که تیم ملی فوتبال بانوان کانادا توانسته تا به المپیک راه پیدا کند. این تیم توانست تا در المپیک‌های سال ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، مدال برنز این مسابقات را دریافت نماید.

بازی دیگری که برای رفتن به المپیک توکیو انجام می‌شود، رقابتی بین تیم بانوان مکزیک و آمریکا است.

منبع: dailyhive